Waar kan je een coronapas aanvragen?

Ervan uitgaande dat je binnenkort je coronapas bij het betreden van de horeca e.d. moet laten zien.

2 jaar geleden
1.8K
Utrecht
2 jaar geleden
Je kan hier de papieren versie laten aanmaken en downloaden.
https://coronacheck.nl/nl/print/
Ritsuka
2 jaar geleden
Het is geen fysieke pas
ronron1212
2 jaar geleden
@Ritsujka dat is er wel het geleboekje.
Abcde
2 jaar geleden
ronron1212 het gele boekje is geen pas, maar een papieren boekje waarin je je vaccinaties kunt laten opnemen. Bovendien is het in Nederland geen erkend vaccinatiebewijs, je moet dus alsnog de app of een papieren exemplaar, geprint of opgestuurd kunnen overleggen met de QR code.

Antwoorden (1)

De coronapas is een QR-code, die je kunt aanvragen via de CoronaCheck-app kunt aanvragen. Deze app bestaat al een paar maanden, en de QR-code kan je 14 dagen na je (laatste) vaccinatie zien.
Wel heb je DigiD nodig om de app te kunnen gebruiken en de QR-code aan te laten maken.