Verlies je ook natrium en kalium wanneer je intensief zwemt?

Verlies je ook natrium en kalium wanneer je intensief zwemt? Zoals het geval is bij hardlopen en intensief sporten?

Met andere woorden, heb je extra zout nodig nadat je intensief hebt gezwommen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Je transpireert gewoon als of je aan het hard lopen bent . Je spieren worden bij zwemmen pittig belast maar dat is voor de meeste heel gezond . Je gewrichten worden bij zwemmen minder met schokken belast . In dien je gezond eet behoef je geen voedsel supplementen of het moet door je arts voorgeschreven worden .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je transpireert als je lichaam afgekoeld moet worden. Dit is dus afhankelijk van de temperatuur van het water. Reken erop dat je in een verwarmd zwembad (recreatiebad) behoorlijk transpireet. In koel water is dat een stuk minder omdat je lichaam al gekoeld wordt door het water. Voor de rest zie ook het antwoord van kapperkort.