Wanneer kan ik het beste beginnen met bodybuilding?

Tanita

Geslacht: Man
Leeftijd: 16
Lengte: 173cm
Kleding: 1kg

Resultaat:

Gewicht 74.8kg
Vetpercentage 21.4%
Vetmassa 16.0kg
Vetvrije massa 58.8kg
Spiermassa 56.0kg
Lichaamsvocht 43.0kg
Lichaamsvocht % 57.5%

BMI: 25.9

Vetpercentage 10.0-19.9 %
Vetmassa 6.5-14.6kg

Impedantie 490.9

Ik heb brede schouders nog nooit getraint of aan sport gedaan
Mijn lengte word na mijn 21 zon 188cm

Toegevoegd na 2 minuten:
voormn tweelingbroertje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Wat training doen kan met 16 jaar nooit kwaad. Maar bodybuilding is erg intensief ik zou zeggen als je uitgegroeid bent, dan kunnen je botten de gigantische spiermassa beter verdragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
mee eens, niet te vroeg intensief sporten, maar trainen kan altijd
Niet te zwaar, beter aan de lichte kant en de oefeningen goed uitvoeren dan kan je morgen beginnen.
Maar niet naar die idioten kijken, die met veel moeite en smokkelen met zware gewichten trainen, dan heb je zo gekke bobbels in je spieren zitten of erger. Ik ken 2 jongens die blijvend een bult in hun schouderspier hebben, 1 loopt ook een beetje krom, klinkt niet gezond, maar beter dat dan een bierbuik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als 16 jarige kan je een mooi begin maken om een goede houding aan te leren niet te zwaar trainen het lichaam wil waarschijnlijk ook nog niet lekker groeien rond 16 jaar, als je 18 a 19 ben dan zou je het gewicht meer kunnen opbouwen, en door middel van je eerdere training heb je een goede houding en coördinatie waardoor je minder blessures oploopt en beter geïsoleerd spieren kan gaan trainen. Het voordeel is vooral als je uitgegroeid ben dat al je energie naar massa omgezet kan worden en je hierdoor sneller groeit, nadeel is van snel groeien dat je striae kan gaan krijgen, vooral bij de borst spier overgang naar de arm toe, hiervoor kan je dan wel weer vitamine C zalf gebruiken om dit zo min mogelijk te krijgen.