Uit onderzoek blijkt steeds meer dat dat ligt aan het voorkomen van een bepaalde stof in de hersenen (het is dus genetisch bepaald).
Dit betekent dus ook, dat als men precies weet hoe dit stofje werkt, er ooit een medicijn voor kan worden uitgevonden.
Wel is het zo dat een verslaving 'getriggerd' kan worden door opvoeding en omgeving.

Niet iedereen met aanleg hoeft dus verslaafd te raken. Maar iedereen die verslaafd raakt, bezit wél dat stofje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Iedereen is verslavingsgevoelig. De een realiseert zich dat alleen eerder dan de ander en stopt dus sneller met verslavende acties of begint er niet eens aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heeft onder andere gewoon te maken met (erfelijke) aanleg. Google wat dat betreft eens op "predispositie" of klik op de link hieronder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik denk dat het te maken heeft met hoe gelukkig je bent.
als je ongelukkig bent is het veel logischer dat je ergens aan verslaafd raakt omdat je een bepaalde leegte wilt opvullen.
als je gelukkig bent heb je dat niet nodig (wat voor verslaving het ook mag zijn)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
juistem
Heeft met een heleboel factoren te maken..