Als je bv elke dag 2 uur zou dansen op je eigen muziek, zou je dan af kunnen vallen?

Als je niet van een sportschool houd maar toch iets aan je conditie wil doen. Zou je dan bv elke dag 1 of 2 uur op je eigen muziek (waar een beetje ritme in zit. Dus geen klassiek... ) kunnen dansen zoals je bv in het weekend in een discotheek zou doen? Zou je dan af kunnen vallen? (geen zumba of iets waar je dan instructie bij krijgt).

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Afvallen is een combinatie van beweging en wat je eet en hoeveel je eet. Als jij meer gaat bewegen, is het zeker mogelijk dat je afvalt. Je conditie word sowieso beter. Maar elke dag 2 uur dansen is lang hoor, ik weet niet of je dat wel lang vol gaat houden. Maar als je regelmatig minstens een half uurtje gaat dansen, of eventueel wat meer gaat lopen of fietsen, en je combineert dit met beter op je voeding letten dan ben je zeker goed op weg! Toegevoegd na 1 minuut: Maar voeding is vaak het belangrijkste punt bij afvallen. Als jij zoveel gaat dansen, krijg je waarschijnlijk ook meer honger. Het is dan een kwestie dat je je lichaam vult met gezonde koolhydraten, eiwitten en vetten voor en na het sporten/dansen. Dus niet koekjes gaan eten na die tijd, maar gewoon iets gezonds.

Jazeker. Met dansen verbruik je best veel energie. Hoe intensiever de dans, hoe meer energie je verbrandt. Uiteindelijk val je af als je meer energie verbruikt dan je inneemt (calorieën). Toegevoegd na 2 minuten: Via onderstaande site kun je ongeveer zien hoeveel calorieën je verbruikt met dansen. http://www.dietenlijst.nl/calorieverbruik/

Jazeker. Van elke dag 2 uur dansen en op mijn eten letten viel ik 30 kilo af.

Jazeker zul je afvallen, let daarbij dan ook op je voeding uiteraard. Ik ben 10 kilo afgevallen door o.a. veel traplopen. Dat kan gewoon thuis, als je een trap hebt natuurlijk, tussen de bedrijven door. Dit is goed voor je been- en bilspieren en je krijgt een betere conditie én je valt af. Touwtje springen kun je ook makkelijk in huis doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100