Na doorslikken van de pil loopt mijn menstruatie raar, hoe kan dit?

Ik ben voor 5 maanden in het buitenland geweest en heb ik de pil doorgeslikt. Ik ben wel 2x ongesteld geweest omdat ik het toch werd ondanks het doorslikken. Maar sinds ik terug ben (begin oktober) is het niet meer zoals normaal. Ik slik de pil sindsdien weer normaal maar als ik stop met de pil duurt het ongeveer 3-4 dagen voordat ik ongesteld was, en normaal was dat meteen de dag nadat ik was gestopt. En als ik weer begin met de slikken ben ik toch nog een ongesteld de dag erna. En normaal was dat ook nooit, toen stopte het zodra ik de pil slikte? Ik heb ook vieze geurtjes eruit komen, die ruik je zo sterk door de kleren heen als ik sta. Zelfs als ik in het openbaar ben. Die geurtjes heb ik altijd al gehad, maar sinds ik terug ben is het erger geworden.. Kan iemand mij helpen?!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat het sowieso niet zo verstandig was om door te slikken, mijn dokter raad dat altijd af..

Wat betreft je 'rare' cyclus ; bij mij is het altijd zo dat ik 4 dagen na het stoppen pas ongesteld wordt. Ik zou me daar in principe niet zo druk om maken.
Ik weet dat het een typisch advies is, maar ik persoonlijk adviseer je om hier toch even met een huisarts over te praten. Misschien heb je iets in je hormoonhuishouding in de war gebracht en heb je daardoor misschien een kleine ontsteking of schimmel die die luchtjes veroorzaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan mag jouw dokter wel eens uitleggen waarom want overal vind je bronnen dat dat helemaal niet zo is. Mijn dokter slikt zelf ook door.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zelf even nadenkt zou je kunnen begrijpen waarom ; tijdens de menstruatie wordt het baarmoedervlies als het ware verschoond. Je kunt je voorstellen dat het niet zo goed is om die verschoning continu tegen te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor want je HEBT geen eens een 'normale menstruatie' als je de pil slikt. Verdiep je er eens in want je zit echt helemaal fout. Die stopweek is eigenlijk ingesteld omdat men dat zo gewend was, het is helemaal niet nodig al gaan veel vrouwen na een maand of 4 doorslikken wel spotten en dan stoppen ze even.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kan je even rustig doen en nadenken, want zo 'FOUT' zit ik niet.
Veel mensen zijn namelijk van mening dat een stopweek gezonder is dan alsmaar de pil slikken. En ik ben het daar mee eens. Het is niet nodig om iedere maand te stoppen, maar in mijn ogen wel het beste. Je zet je lichaam in principe al op zijn kop, dus een beetje helpen mag best. Een stopweek is dus gewoon om ongesteld te worden, omdat dat door velen als 'gezonder' wordt gezien. Of ga je mij nu vertellen dat menstruatie niks met het verschonen van je baardmoeder te maken heeft ? Nee dus, dus zo fout als jij beweert is het niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het fout dat je een antwoord geeft en met jouw dokter schermt als bewijs terwijl die dokter helemaal fout zit. Lees eens wat hierover, bijv: http://www.sante.nl/home/doorslikken-van-de-pil-heeft-veel-voordelen.php en http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/32834-de-pil-doorslikken-geen-stopweek-is-het-schadelijk.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord wat ik geef is totaal mijn mening, niet wat de dokter mij heeft duidelijk gemaakt want die heeft hier verder weinig over gezegd. Ik kan jou ook tientallen sites linken waarin het tegenovergestelde van jouw mening wordt gezegd.
'De stopweek is nodig om het opgebouwde baarmoederslijmvlies af te voeren.'
http://onlinespreekuur.gezondheidsplein.nl/onlinespreekuur/bekijk_vraag/15592/kan-ik-de-pil-slikken-zonder-stopweek-of-is-dat-schadelijk.html Even een voorbeeldje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huh? Je zegt toch echt: "mijn dokter raad dat altijd af.." Niet netjes om in deze rubriek te zeggen wat jouw dokter zegt terwijl nu blijkt dat het jouw mening is en dat jouw dokter hier eigenlijk weinig over heeft gezegd. Dat vind ik echt fout.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zucht. De dokter raadt het mij af. Hij heeft niet zo zeer hier zijn mening over gegeven, maar mij duidelijk afgeraden om door te slikken. Reden genoeg om daarnaar te luisteren. Daarbij kan je de reden heel goed zelf bedenken als je een beetje bekend bent met menstruatie. Voor mij viel het kwartje dan ook direct, want ik ben van mening dat menstruatie ook een goed moment is om je baarmoederslijmvlies op te 'schonen'.
Misschien heb ik dat niet duidelijk genoeg gemaakt, maar ik heb het idee dat je dwarsliggen leuk vindt. Ik hoop dat het nu duidelijk is en dat je klaar bent met je verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik ben niet klaar, jij roept maar wat.. Jouw dokter kan dat in jouw geval van belang vinden maar in mijn geval niet. Zo'n antwoord wat jij geeft kan gewoon niet maar ik zal er over op houden. Ik hoop dat je wel nadenkt over wat je wel en niet als antwoord hier kan geven.... Je zit in een medische rubriek, het gaat hier niet om tvprogramma's ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat zeg ik nou net ? Dat de dokter dat afraadt. De DOKTER. Iemand die daar verstand van heeft. De reden is logisch als je logisch nadenkt maar blijkbaar is dat bij jou even weggevallen tijdens dit gesprek.
Probeer me niets te leren , ik weet heel goed wat voor een rubriek dit is, en ieder gezond mens kan antwoord geven op deze vraag. Vanaf het begin probeer je mij iets in te prenten en me ongelijk te geven, maar je argumenten slaan echt alles ! Ik denk toch dat het héél erg duidelijk is dat de dokter mij dit afgeraden heeft, daar ging het toch om ? Daar had je het bij kunnen laten, maar dat vond je blijkbaar niet genoeg, dus heb ik je een reden uitgelegd waarom menstruatie goed kan zijn. Het is niet mijn fout dat jij dit alles verkeerd geïnterpreteerd hebt en ik vind het buitengewoon onsmakelijk om dan naar mijn hoofd te slingeren dat wat ik hier zeg fout is, of dat ik niet 'voor doktertje mag spelen'. Want iemand die gewoon even rustig leest begrijpt wat ik bedoel.
Get a grip, doe even rustig aan en lees dit anders even over een jaartje terug ofzo, dan lach je erom. Want écht, je ziet spoken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je roept telkens wat anders over je dokter maar vooral dat de dokter tegen JOU heeft gezegd dat het niet goed is. Heb je mijn linken gelezen? Waar zijn jouw linken dat het niet goed is? Je kunt een pilmenstruatie niet vergelijken met een gewone menstruatie. Als die eerste pilontwikkelaars gewoon niet naar de mensen hadden geluisterd WAS er niet eens elke drie weken een stopweek maar eens in de vier maanden ofzo. Je hoeft helemaal niet te stoppen 'omdat je bekend moet zijn met wat een menstruatie is'. Jij snapt blijkbaar niet wat een pilmenstruatie is. Je mag antwoord geven maar ALS je een dokter citeert doe het dan goed en geef ook eens een link van bijv het NHG ofzo: "Je kunt de menstruatie zonder bezwaar twee tot drie maanden uitstellen. Na een paar weken uitstel krijg je wel kans op een tussentijdse bloeding. U kunt dan een week stoppen. Je blijft wel tegen zwangerschap beschermd. Voor zover we weten kan het geen kwaad om de pil langere tijd zonder stopweek te blijven slikken. "Dat is dus het Nederlands Huisartsen Genootschap: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3b.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb jou een link gestuurd en daarmee bewijs je dus ook meteen maar even mee hoe goed je mijn berichten zogenaamd leest. Gefeliciteerd. Ik citeer : ‘De stopweek is nodig om het opgebouwde baarmoederslijmvlies af te voeren.’
http://onlinespreekuur.gezondheidsplein.nl/onlinespreekuur/bekijk_vraag/15592/kan-ik-de-pil-slikken-zonder-stopweek-of-is-dat-schadelijk.html Dat heb ik jou eerder gestuurd maar ik doe het gewoon nog even, geen probleem hoor ;). En ik heb nergens de woorden gezegd die jij daar zo mooi tussen aanhalingstekengs voor mij citeert, 'omdat je bekend moet zijn met wat een menstruatie is'. Als je even naar boven scrollt kan je prima zien hoe ik mij verwoord heb, het wordt tijd dat je eens leest voordat je beschuldigingen naar mij toe gooit. Een pilmenstruatie is zeker niet hetzelfde als een natuurlijke, maar deze twee delen wel een belangrijke reden namelijk, en daar gaan we wéér ; de verschoningsfunctie.
En dat is dus wat ik vanaf het begin al duidelijk probeer te maken, waarom ik het zelf belangrijk vindt én daarbij dat de dokter mij dit heeft afgeraden. Ik ga hier verder niet meer op in, het heeft geen enkel nut om met jou op een nuchtere manier te discussieren want je luistert alleen naar je eigen mening en leest mijn berichten maar half. Sur ce,
Fijne avond, adem in en uit, en succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, jouw tekst staat ook in mijn linken en je mist de zin die ervoor staat: "Ons advies is 3 maanden doorslikken, daarna stopweek. " Beetje kortzichtig citeren dus want ik zeg zelf ook al dat je de pil een maand of 3/4 achter elkaar kan slikken.