Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Zal ik mijn oma naar nederland mogen laten komen en hier verder naar de dokters met haar ?

Mijn oma woont in polen , ze is heel erg ziek en heeft kanker ... maar daar zijn de medicijnen heel erg duur en ze heeft niet genoeg geld om alles te betalen (dokter medicijnen eten ) . Zou ik me oma naar nederland laten komen en at ze hier verder wordt geholpen door dokters enzo , want in polen nemen dokter niks serieus je moet betalen als je echt geholpen wilt worden !

Zal ze da hier kunnen komen wonen en dat ze hier gwn naar de dokter gaat enzo ??

PLZZZ HELP ME (wat moet ik doen)

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kan, maar je zal hier ook moeten betalen. Ze heeft nl geen ziekteverzekering hier. Overigens is de geneeskunde is Polen even goed als hier, en de prijs is lager.

In Nederland zijn dokters en medicijnen gegarandeerd duurder dan in Polen. Het lijkt me dus weinig zinvol om haar hierheen te halen.

Dat kan wel, als jou oma in polen een ziektekosten verzekering heeft worden de kosten van de dokter direct bij haar verzekering in polen gedeclareerd, maar de medicijnen zal ze wel uit eigen zak moeten betalen, maar kan ze later wel weer in polen bij haar verzekering terug halen.. als wij in nederland zijn en naar een arts gaan worden de kosten door de verzekering direct gedeclareerd, alleen medicijnen moet ik voorschieten...dus het is wel mogelijk. mijn man heeft 3 keer een operatie in nederland ondergaan,terwijl wij in italie wonen..

Vraag bij je zorgverzekering om antwoord. Dan weet je het zeker. Hier krijg je toch antwoorden waarop je niet helemaal kunt vertrouwen (met alle respect voor iedereen). En het zou erg jammer zijn als je voor onverwachte verrassingen komt te staan. Ik wens je veel sterkte met alles! En hoop dat alles goed komt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100