ben ik ook ziek?

gisteren kreeg mijn broertje hoofdpijn, na het eten, toen moest hij s'nachts 2 keer spugen (of meer...) ik heb het nu erg koud, beetje buikpijn... ik ben echt NOOIT ziek, in 7 jaar, ben ik bij elkaar ongeveer 3 dagen niet op school geweest wegens ziek zijn. ben ik ziek aan het worden? kan ik al ''besmet'' zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Het is even afwachten hoe jouw klachten zich verder ontwikkelen,buikgriep is wel erg besmettelijk,je ziet vaak dat gezinsleden elkaar besmetten (aansteken).Je kunt dat ook niet echt voorkomen.Het enige wat je kunt doen is goede hygiëne,dus toilet heel regelmatig schoonmaken,handen wassen,niet elkaars gebruiken enz. Verder kun je alvast wat rekening houden met je eten,als je al trek hebt kun je het best wat kleine lichtverteerbare maaltijden gebruiken en heldere vloeistoffen gaan drinken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+, maar wat zijn heldere vloeistoffen? Toilet goed schoonmaken, maar ook de deurkrukken en de kranen bijvoorbeeld. Deurkrukken en kranen zijn soms nog smeriger en bevatten soms meer bacterien dan een toiletbril.
Voor dat je iets gaat eten, goed je handen wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water, thee, vruchtensap zijn heldere dranken. +1 voor het antwoord.

Andere antwoorden (2)

het zou kunnen dat het om een buikgriepje gaat, kijk of je koorts heb dat is zeer besmettelijk goed je handen wassen en veel drinken, beterschap
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koorts hoeft neit maar het kan inderdaad erg besmettelijk zijn. +1
Als zo'n gastro-enteritis, buikgriep, veroorzaakt is door iets wat jullie allebei gegeten hebben dan ligt het voor de hand dat jullie allebei tegelijkertijd ziek zijn. Het is ook mogelijk dat jij besmet bent door je broertje. Hou je temperatuur in de gaten. Zo'n buikgriep is vervelend maar ook het einde van de wereld weer niet. Als het een beetje meezit ben je na een dag al weer een stuk beter.