Hoe komt het dat je voeten automatisch warm worden als je slaapt?

Ik slaap altijd met mijn voeten buiten het dekbed. Als ik weleens heel koude voeten heb en ik val in slaap, dan zijn mijn voeten altijd heerlijk warm als ik wakker word. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Is dat zo? Volgens mij zijn mijn voeten altijd koud, zelfs al zit het dekbed goed ingestopt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is best mazzel, mijn voeten zijn ijskoud en als ze niet onder het dekbed liggen is het helemaal een drama

Het beste antwoord

Als je lichaam horizontaal ligt, kan je hart veel makkelijker al het bloed rondpompen, dus gaat het ook makkelijker naar je voeten, die daar lekker warm van worden.