ik heb een erge zere tong vooral bij het eten! en er zitten allemaal kleine bultjes op. wat kan dit zijn???

Sinds een paar dagen heb ik een erge pijnlijke tong,alsof het brand.
Vooral ook met eten doet dit erg zeer,en er zitten ook bultjes op en het is rood.
Wat kan dit zijn???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Iets warms gegeten/gedronken?
Allergische reactie?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou naar de huisarts gaan .. Je mondhoeken en huid zijn ook droog.. Wellicht een vitamine tekort.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
prachtige foto!
Ik denk aan allergie.
probeer eens een hooikoorts-tabletje, als het helpt dan was het allergie.

Antwoorden (3)

Het kunnen aftjes zijn. Pijnlijk inderdaad. Dat ziet er ook zo ongeveer uit. Hiervoor kan je naar de apotheek gaan. Maar ik weet het natuurlijk niet zeker of dat het ook is. Ik zou als ik jou was naar de dokter gaan, je kan het natuurljjk ook afwachten maar dan blijf je wel een tijdje een zere tong houden, word je niet echt blij van. Dus de dokter is mijn advies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had dat laatst ook. Ik weet niet zeker of het aften zijn, want die heb ik ook wel eens aan de binnenkant van mijn wang en die zijn dan vaak wit. Ik heb bij de drogist spul gekocht om (aften) aan te stippen, dat verdoofd de boel een beetje en met 2 dagen was het over. Kost ca. 10 euro
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij zijn dat geen aften, dus ik zou er wel even mee naar de dokter gaan. Tekorten aan sommige vitamines kunnen ook een zere tong veroorzaken, trouwens.