Is het toeval dat je moedervlekken op dezelfde plaats hebt als bij een ander persoon?

Als je verschillende moedervlekken hebt en bij een ander persoon zitten deze op precies dezelfde plek, met precies dezelfde vorm, is dit dan toeval of heeft dit met familie te maken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (1)

Als het bij een niet-familielid is, dan is het toeval.
Als het een familielid is, zit het in de genen, net zoals wanneer je net zo lacht als je vader of als je zusje, of dat je net zo loopt, dat kan allemaal.

Toegevoegd na 4 minuten:
Genen, meervoud van gen, fungeren als de dragers van erfelijke eigenschappen, vormen aaneengeregen een chromosoom.

Genen zijn delen GNA, de meeste genen bevatten informatie voor het magen van een specifieke eigenschap
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Kan dit ook betekenen dat je familie bent van iemand? Of zou dit geen aanwijzing kunnen zijn?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan. Dan zou je moeten nagaan of iemand familie van je is. Informeer naar de familie [ouders/voorouders] van deze persoon en zo kom je er achter. Behalve als diegene geadopteerd is en het nog niet weet, dat kan ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Slechts 5% van het hele DNA bestaat uit genen. Dus ik ben het niet helemaal eens met de stelling genen aaneengeregen vormen een chromosoom, er zitten namelijk nog heel veel stukjes 'junk DNA' tussen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bovendien zijn moedervlekken een teken van schade door zonlicht en dus niet genetisch bepaald.
Kristal
9 jaar geleden
Nou Flipjeboot, mijn kind heeft al van bany af aan een moedervlek op de buik, dus een moedervlek wordt niet alleen door de zonschade veroorzaakt :)