Hoe moet een klamboe opgehangen worden?

Op de verpakking in de winkel lees ik: met ophangset.
Maar hoe werkt dat dan? Moet je iets (een soort punaise ofzo) in het plafond boven je bed prikken? Of zitten er in malarialanden haken boven de bedden om je klamboe aan op te hangen?

Of is het misschien zo dat er in hotels in malarialanden standaard al klamboes boven de bedden hangen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat veel hotelgasten een klamboe op willen hangen. Daarom lijkt het mij niet zo'n gek idee dat er boven elk bed een haakje gemonteerd zit. Dan hoeft niet elke gast in het plafond te prikken met een haakje of punaise.

Het beste antwoord

Het is afhankelijk waar je gaat slapen, in sommige landen hebben ze haken of iets dergelijks in plafond ,muren waar je de klamboe kunt bevestigen. Neem altijd voor de zekerheid punaise mee. Wil je nog een tip meegeven: Wanneer je in je bed gaat liggen en je klamboe naar beneden haalt, zorg dan dat je het ligt uit hebt. Steek de klamboe goed onder je matras. Wanneer hij helemaal is afgesloten, controleer je met een zaklamp of je geen muggen in je klamboe hebt............zo ja vernietigen! Ze komen er namelijk niet meer uit ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een klamboe hang in zijn geheel over het bed dus sluit op het bed heel. Niet aam het plafond maar aan een soort ophang systeem over het bed heen.
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een ophangsysteem zoals jij beschrijft is meer een hemelbed met klamboe.
ronron1212
11 jaar geleden
Het is de bedoeling dat er geen vliegend ongedierte in de ruimte van je slaapplaats kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, natuurlijk is dat de bedoeling. Maar dat vroeg ik toch niet?
Er moet wel een haakje in het plafond. Daar hang je dan de klamboe met ophangsysteem aan op. Het ophangsysteem bestaat uit een katrol al dan niet met stokjes die min of meer horizontaal staan. De stokjes zorgen dat de er wat meer ruimte blijft aan de zijkanten van het bed.(hoe langer de stokjes, hoe verticaler de klamboe vanaf de bedrand omhoog gaat) Met de katrol kan de de hoogte variëren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
http://www.klamboewinkel.nl/klamboe-collectie/7?pgid=3
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat het ook zo kan wist ik niet. Ik ken alleen mijn eigen klamboe en die werk op de manier zoals ik het beschreven heb.
ronron1212
11 jaar geleden
Dat kan je als nog maken haak in het plafond en bovenkant goed dicht maken en ophangen.
De klamboe is niet al te zwaar maar kan toch de punaises uit het plafond trekken door zijn gewicht. Hang het aan een haak of haken, eventueel met een plug voor sterkere borging, aan het plafond. Hoe de klamboe ook hangt, hij sluit als het goed is helemaal het bed in en hangt op de grond. Het is niet de bedoeling dat er muggen in zitten als je hem om je bed heen doet dus of er helemaal om het bed heen doen als je niet slaapt (afgesloten) of naar 1 punt toe en dan een beetje gedraaid/opgerold om de muggen weinig kans te geven daar in te gaan zitten en wachten tot jij het om je bed heen slaat. Maar ze kunnen zich ook vasthouden onder het bed. Klamboe eventueel behandelen met anti-mug spray.