hoelang kan je nog pijn hebben aan onsteking aan ballen?

ik heb een linker bijbal onsteking heb daar 9 of 8 dagen ciprofloxacine voor gekegen. alleen ben nu na 4 dagen na die kuur en me bal linker voelt nog steeds beetje gevoelig en soms klein beetje pijnlijk. maar niet al te pijnlijk hoelang kan dit nog duren en is dit normaal bij een onsteking aan de ballen? me huisarts kon me hier dus niet op antwoord geven was vandaag er geweest en zei nee alles voelt goed

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
16.7K

Antwoorden (3)

In de meeste gevallen is de pijn bij gebruik van Ciprofloxacine (antibioticum) na een paar dagen wel over, de zwelling kan een week of langer aanhouden. Vraag aan je huisarts een verwijzing naar een uroloog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je niet echt pijn ervaart, dan zal het wel aan het genezen zijn, ik neem aan dat je nog niet klaar bent met je kuur, als die op is en je voelt een paar dagen later nog steeds lichte pijn, ga dan weer terug naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga terug naar je huisarts en vraag hem duidelijk aan jou uit te leggen, waarom dat rotgevoel blijft en wanneer dat ongeveer over is. Als jouw huisarts daar geen antwoord op weet, vraag dan nogmaals om een verwijskaart naar een uroloog. Ik ben geen arts, maar vindt dit wel te belangrijk om daar duidelijkheid over te krijgen.
Testikels zijn van nature al erg pijngevoelig. Als er een bijbalontsteking in zit, des te meer. Het kan wel een paar weken duren voordat je er geen pijn meer aan voelt, ookal is de ontsteking genezen. Als je r steeds aan gaat zitten voelen blijft het gevoelig omdat je de boel dan irriteert. Als het goed is moet de pijn na een week na de antibiotica weg zijn, als je er niet aankomt, dus in rust. Blijf er even vanaf en vergelijk links en rechts na een week of twee nog een keer. Waarschijnlijk voel je weinig verschil meer. Is de ene bal dan toch nog pijnlijk, of krijg je pijn als je ze niet aanraakt, ga dan terug naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is belangrijk veel water te drinken wanneer je een bijbalontsteking hebt, dit brengt de koorts omlaag en helpt het lichaam om de afvalstoffen uit het lichaam te krijgen.

Antibiotica [wel de kuur afmaken hoor!} hetzij paracetamol vermindert de pijn en werkt ontstekingsremmend. Een wijde broek vermindert de druk die op de testikels uitgeoefend wordt, dit kan de pijn verlichten. Ditzelfde geldt voor het vermijden van ondergoed, hoe onsmakelijk dit ook klinkt.

Bij beweging had ik persoonlijk meer baat bij een strakke onderbroek. Deze hield 'de zaak' op z'n plaats en ervoer daardoor minder pijn.
Succes!