iemand tips wat je in een brief schrijft om voor te lezen bij een begrafenis als iemand gestorven is?

Mijn bompa is helaas overleden en ik wil graag een brief voor lezen bij de begrafenis maar ik weet niet wat ik ongeveer er in moet zetten. Iemand een idee of tips?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
1.7K

Antwoorden (7)

Ik zou vooral iets schrijven wat gerelateerd is aan je opa. Wat dat is mag je zelf bepalen, laat je beperken door wat anderen zeggen. Misschien heb je een leuke anekdote of herinnering maar als je iets anders wil zeggen wat voor jouw goed voelt, doe dat dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf in de brief alle leuke dingen die je samen met je opa gedaan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over de tekst laat gewoon je hart spreken, wat je van hem vond wat je met hem samen deed wat je zal missen aan hem. Spreek gewoon voor jezelf en naar je bompa, ik wens je veel moed toe en heel veel sterkte met het verlies van je bompa.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf wat het eerste in je opkomt, waar je aan denkt als je aan je opa denkt. Misschien is het een gebeurtenis of een eigenschap van hem. Het mag ook best een leuke herinnering zijn. Volg je hart. Succes.

Toegevoegd na 1 minuut:
En heel veel sterkte met het verlies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen woorden die je anders ook nietgebruikte bij je bompa. Dus als je altijd "u" zei, ga dan nu geen "jij"zegen, of omgekeerd. Zeg wat je hem nog n keer zou vertellen, als je hem zou zien: Hoe geschrokken en bedroefd je was en nog bent, toen hij stierf.
En maak je niet druk dat je misschien moeilijk uit je woorden komt. Ik was gisteren op een crematie, en alle 4 sprekers(kinderen van overledene) hadden er moeite mee, maar waren blij dat ze dit nog konden doen
sterkte met het verlies van je bompa
12 jaar geleden
Vertel in je brief over een leuke herinnering die je aan je bompa hebt. Iets dat jullie samen hebben beleefd of waar jullie samen om hebben gelachen.

Verder ken jij je bompa het beste. Je kan bijvoorbeeld nog schrijven wat een lieve man hij was, dat hij er altijd was voor jou, hoe sterk hij was, dat hij je altijd deed lachen en hoe erg je hem zal missen...
Sterkte nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je echt geen ideeën hebt, kan je altijd op zoek gaan naar gedichten. Vele (bekende) dichters hebben geschreven over gestorven familieleden. Misschien vind je er wel eentje die perfect weergeeft wat je voelt.