Dat is niet waarschijnlijk.
Tinnitus (ofwel oorsuizen) ontstaat in het oor (buitenoor, middenoor, binnenoor, gehoorzenuw) of in het hoofd.

De oorzaken kunnen zijn:
-afsluiting van de gehoorgang
- beschadiging van het oor
- een ontsteking in het oor
- ouderdom
- lawaai
- hoge bloeddruk

Een neuspoliep is een zwelling van het neusslijmvlies. Deze zwelling blijft echter in de neus en 'kruipt' niet naar het oor, dus zou daar geen schade kunnen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe zit het dan met de Buis van Eustachius, Is deze niet verbonden met je neus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat klopt. Er is natuurlijk een kans dat een neuspoliep de neusholte verstopt en een infectie veroorzaakt. Al het daarbij vrijkomende vocht kan dan niet weg en zou in principe de buis van Eustachius in kunnen lopen en dáár een ontsteking kunnen veroorzaken, waardoor tinnitus ontstaat.
Er zou dus wel een relatie kunnen zijn, maar door alle variabelen en tussenstappen die daarbij komen kijken, kun je naar mijn mening niet echt zeggen dat de neuspoliep de tinnitus veroorzaakt. Een 'gewone' oorontsteking kan dit namelijk ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'ontstaat' (5e regel) is natuurlijk 'zou kunnen ontstaan'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een neuspoliep dat op de juiste plaats zit en zo groot is dat het de buis van eustachius dichtdrukt is bijzonder onwaarschijnlijk. Daarbij zal dat leiden tot andere klachten dan die van tinnitus (oorontsteking, gehoorproblemen etc.)
Tinnitis is een aandoening waarbij helaas in het grootste deel van de gevallen geen oorzaak gevonden wordt. Neuspoliepen zijn in ieder geval bijzonder onwaarschijnlijk.