ik denk dat ik psoriasis op mijn penis heb maar durf er niet mee naar de dokter, hoe kom ik er achter of ik het heb?

Weet jij het antwoord?

/2500

Psoriasis begint zelden op de penis. Wel vaker op het hoofd, been of ellebogen. Je kan beter naar de arts gaan, alleen hij/zij kan vaststellen of het dat is. Psoriasis is geen vieze ziekte en het is ook niet besmettelijk. En hoe eerder je naar de arts gaat hoe eerder er wat aan gedaan kan worden.

Bij psoriasis is er vaak sprake van scherp begrensde rode plekken met kenmerkende witte schilfering, die nog witter wordt als er over wordt gekrabt (kaarsvetfenomeen). Kan op alle huiddelen voorkomen, inclusief het behaarde hoofd. Vaak op ellebogen, knieen, onderarmen, onderbenen, maar ook bijvoorbeeld op voetrug en in de bilnaad. Psoriasis kan ook op de uitwendige geslachtsdelen voorkomen, zoals op schaamlippen en venusheuvel, op penis zowel op de schacht als op de eikel. Op de eikel is er scherp begrensde wat verheven roodheid met soms ook schilfering. Bij twijfel ga toch maar naar je huisarts of dermatoloog en zet je schaamte opzij.

Bronnen:
http://www.huidconsult.nl/portal/index.php...

De dokter heeft daarvoor geleerd!! Dat is zijn werk hij ziet Elke dag dat soort dingen . En misschien ik weet het niet zeker is het misschien dat je je penis in zout water moet doen ofso? Ik weet niet precies wat het is maar ik had vroeger een heel erge rode punt op me penis en zei de dokter dat hij in zout water moest en er een beetje mee moest spelen ( klinkt raar)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100