Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is magnesiumolie goed tegen onrustige benen doen?

Ik lig weer wakker vanwege de onrustige benen en dat is heel vervelend. Is er iemand die bekend is met magnesiumolie? en daar ook gunstig resultaat van heeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sowieso werkt magnesium kalmerend. Magnesium olie is goedkoop zelf te maken met magnesium vlokken en water.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel Jackd

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Magnesium zou kunnen helpen, dat helpt ook goed tegen spierpijn en spierkrampen.
Ik heb zelf gewoon magnesiumcitraat pillen en die werken goed. Olie zou ook kunnen helpen, maar ben ik persoonlijk niet bekend mee.

Je zou het kunnen proberen, maar mocht het aanhouden, dan kun je beter wel naar een arts gaan.
(Lees meer...)
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dankjewel

Andere antwoorden (1)

In enkele gevallen worden rusteloze benen veroorzaakt door een gebrek aan magnesium. Aanvullen van magnesium, bijvoorbeeld via olie of tabletten, kan dan helpen. Andere oorzaken van rusteloze benen kunnen een tekort aan ijzer of foliumzuur zijn.
Meestal worden tegen rusteloze benen geneesmiddelen gebruikt die ook bij de ziekte van Parkinson worden toegepast. Deze middelen, zoals pramipexol en ropirinol, hebben enig effect. U kunt ze echter alleen op recept krijgen.
Het kan geen kwaad om te proberen of magnesium uw klachten verlicht. Mocht u geen verbetering merken binnen 4 weken, dan kunt u het gebruik beter weer stoppen en uw klacht met uw huisarts bespreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding