hoe kan ik mijn partner op een normale manier vertellen dat hij zijn buik in moet houden tijdens de seks zonder hem te beledigen ?

Ik en mijn partner zijn nu bijna 2 jaar samen. Sinds een paar weken heb ik allemaal ontstekingen in mijn lies.Die inmiddels ook weg zijn gesneden door de dokter. Maar dat zijn dus nu open wondjes met verband erop. Mijn partner is best wel stevig en heeft een hangbuikje. Normaal is er niets aan de hand. Maar zijn buik hangt nu op de geopereerde plekken . En dat kan soms erg pijnlijk zijn tijdens het vrijen. Als ik boven op gaat lukt het ook niet heel best omdat ik niet mijn beide benen op het bed kan krijgen als ik op hem ben. Ik wil hem niet beledigen maar ik weet echt niet hoe ik hem dit op een normale manier kan brengen. Ik zou zelf namelijk wel beledigt zijn als hij mij dit zou vragen tijdens de seks. Ps. Ik ben een vrouw

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (15)

Ik denk dat je dit na twee jaar toch wel gewoon kunt zeggen?
Gewoon tijdens de daad zeggen dat z'n buik op je wond hangt.. de dingen benoemen zoals ze zijn en er verder geen doekjes om winden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, moet kunnen +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, hoef je nog niet eens te vragen of ie hem inhoudt, gewoon laten zien hoe 't zit, gaat ie echt wel uitkijken ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA mee eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook ! + ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien juist wel doekjes erom winden...;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hey txs voor alle +'en :D
Ja, misschien juist wel doekjes erom winden, LOL :) Ik moet trouwens zeggen dat ik een lekker kussentje altijd wel een leuk onderdeel van het geheel vind ;) naar mijn idee is het dan ook geen belediging wanneer je daar wat van zegt.
Maar goed, wellicht ligt dat voor vraagstelster anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, dit kwam een beetje krom mijn toetstenbord uit. Ik bedoel uiteraard dat zo'n fijn kussentje niet lekker meer is wanneer het op een wond ligt. Maar juist omdat het een prettig iets kan zijn, een lekker zachte buik, kun je daar imho best iets van zeggen als die buik een keer in de weg zit.
Zo gek is een buikje toch niet in deze welvaartsmaatschappij?
Ik raad vraagstelster dan ook aan om lekker te genieten van het buikje van haar vriend, nadat de wonden genezen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en haar partner zal toch zelf ook wel weten dat hij een buikje heeft, moet niks nieuws zijn...
Misschien dat het onder normale omstandigheden niet zo prettig is om tegen je partner te zeggen:
"je bent te dik en daarom is seks niet fijn".

Maar als je iets mankeert en zeker als je geopereerd bent
dan is het heel normaal dat hij rekening met jou houdt.

Je zegt hem gewoon waar het pijn doen en waarom het pijn doet. Als hij van jou houdt dan zal hij er alles aan doen om jou die pijn te besparen.

Het is sowieso goed om te praten over hoe seks
het fijnste is voor jullie allebei.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me inderdaad geen pretje.Als je pijn hebt door zijn "hangbuik" moet je hem dat gewoon kunnen zeggen, maar gebruik niet het woord "hangbuik"!
Toch is dat geen goede oplossing. Je vriend kan niet prettig en ontspannen vrijen als hij er steeds aan moet denken om zijn buik in te houden.
Beter kunnen jullie andere standjes proberen.
Standjes die geschikt zijn voor zwangere vrouwen met een dikke buik, lijken mij ook heel geschikt in jullie situatie. Bij de link vind je er een paar.

http://zwanger.jongegezinnen.nl/Mama-to-be/Seks/Standjes-als-je-zwanger-bent.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het tijdens de seks gewoon zeggen met een lach. Begrijpt ie vast wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt toch wel zeggen dat het in deze situatie pijn doet als hij bovenop je is. Daar is niks beledigends aan. Probeer een ander standje. Ga allebei eens op jullie zij liggen. Dan hoef je niet zijn hele gewicht te dragen.
12 jaar geleden
Het eerste wil ik je even sterkte wensen, want als ik het zo hoor, lijkt het me geen pretje....
Ik vind dat je het gewoon kan zeggen. Het feit dat hij wat zwaarder is, heeft nadelen, en dit is er een van.
Je kan tijdens de seks aangeven dat het pijn doet. Op dat moment kunnen jullie wat anders gaan proberen. Gewoon wat uit proberen. Het is belangrijk om dat aan te geven, anders genees je niet en ben je verder van huis.
Wat je kan doen is, op je rug liggen, en dan op je linker zijde. Dan doe je, je rechter been omhoog. Die kan je in zijn nek leggen. Je hebt dan geen druk van zijn buik. Weet niet of het werkt, maar je kan het proberen.
Maar nogmaals, je moet het bespreekbaar maken. Ik ben van mening dat wanneer iemand iets aan zijn uiterlijk kan doen, ook in staat moet zijn om kritiek te aanvaarden.
Beterschap!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt toch voorstellen een ander standje uit te proberen omdat dit nu pijnlijk is na je ingreep, zou echt erg zijn als hij dat niet begrijpt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik las je antwoorden bij je reacties ,ik zou je willen adviseren om toch een ander standje te proberen en anders dan maar geen sex dan is het toch jammer, als je al bijna niet kan lopen van de pijn , verwacht dan ook niet dat je lekker kan genieten van de sex.
Een beetje partner begrijpt wel dat als je partner zoveel pijn heeft dat sex op een laag standje komt .
Als ik zoveel pijn zal hebben dan zou mijn hoofd eigenlijk niet eens naar sex staan .

Wat je kan proberen is dat jij hem bevredigt en hij dan jou dan zal je ook minder last hebben van je pijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn antwoord zou zijn: helemaal niet vertellen tijdens de seks.

Je zegt zelf dat je beledigd zou zijn als hij jou dit zou vragen tijdens de seks. Misschien dat dat ook voor hem geldt. Niemand vindt het leuk om tijdens de seks iets minder positiefs te horen te krijgen over zijn of haar lichaam. Daarom is het eigenlijk volgens mij het beste om het er wel met hem over te hebben, maar niet tijdens de seks. Gewoon als je toch zit te kletsen je buikoperatie ter sprake brengen en dan een keer zeggen: "ja ik heb er nog wel eens pijn aan als ik zware dingen til en tijdens de seks enzo. Misschien moeten we eens een ander standje proberen?"

Dan haal je weg dat het komt door zijn dikke buik, maar dat het jou pijn doet vanwege de operatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is heus niet erg om je partner te vertellen dat je pijn hebt bij het vrijen omdat hij met zijn huid langs jouw wonden schuurt. Hij wil immers toch ook dat jij geniet?
Het is niet eerlijk om te denken dat je partner hier geen begrip voor heeft omdat jij zelf denkt het ook niet te hebben voor die situatie.

Mocht trouwens elk standje pijnlijk zijn denk dan om je gezondheid en gun je lichaam eerst een goede genezing...seks kan heel inspannend werken en net als sport teveel belasting geven voor de wonden.
Wacht gewoon tot je genezen bent, seks is immers niet verplicht (waar het nu in je verhaal op lijkt.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieverd, ik hou van jou, en ik hou zelfs van je buikje.... maar je buikje doet mijn wonden pijn.... misschien kunnen we er wat op bedenken?

(wel even lief over zn buikje wrijven he?! ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET

Dat is in feite het antwoord op de vraag die je stelt. Bij sex geven mensen zich letterlijk en figuurlijk bloot.

Je stelt zelf dat je beledigd zou zijn. Ik zou zelf bijv heel erg gekwetst zijn, dus eigenlijk kun je er niet echt iets van zeggen zonder hem negatief te raken.

ECHTER, je hebt nu wel een reden!!!!! En nu kun je die in de strijd gooien, het ligt dus niet aan zijn buik maar aan jouw verband....... (dat klinkt heel anders)

Dus ik zou nu zeggen, luister we moeten eens kijken wat we doen, OF we moeten helaas de sex even uitstellen tot de wonden zijn genezen OF we moeten een oplossing zoeken zodat jij er niet tegenaankomt.

ik vraag me zelf trouwens af of buik inhouden wel helpt, in de "hitte van de strijd" vergeet hij dat mogelijk en dan zit je alsnog met de gebakken peren.

Maar hopelijk voor jullie is dit een reden om een tijdje te experimenten met HELE andere houdingen en levert het nog iets op (een hoop lol bijv)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Een echte heer verdeelt zijn gewicht over zijn ellebogen.

Die vlieger gaat natuurlijk niet op als beiden volslank of van een Rubensiaans type zijn.

In een relatie moet men over dit soort zaken gewoon kunnen praten.

Stel dat u na een bevalling ingeknipt zou zijn, dan dient uw partner ook de nodige voorzichtigheid betrachten.

Dus vrij vertaald: ,Piet, de sex is pas lekker als beiden er van kunnen genieten, wacht op het herstel van mijn wonden, verzin wat anders of we zetten het op een laag pitje.

(Ik wil weer eindigen met het begin.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ maar wees er wel zeker van dat hij Piet heet, anders heb je nog een probleem :-)
Je moet met je partner hier gewoon over kunnen praten,waarom niet wachten met sex tot je wondjes genezen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een buik inhouden tijdens de sex lijkt me nu niet echt handig/prettig, nog los van het feit dat je het niet mooi hoeft te verpakken om te vermelden.

liezen hebben wat te voortduren, ook als er geen buik tussen hangt maar gewoon een persoon zeg maar. (huid op huid contact wat toch gewoon schurend kan werken)

waarom wacht je niet even tot het genezen is, en tussentijds is er meer te doen in bed dan enkel geslachtsgemeenschap lijkt me toch? (heb het dan niet over een boekje lezen uiteraard) ;-)