Waar komen deze fases vandaan?

Ik als 19jarige bisexueel meisje/vrouw.Heb elke keer bepaalde fases waarin ik dan weer jongens leuker vind en daarna meisjes.Ik heb hier nog nooit van gehoord, ben hierdoor jarenlang ontzettend aan het twijfelen gebracht en nog steeds.Nadat ik van het zomer verliefd was op een jongen na heel lang verliefd te zijn geweest op een vrouw.Mag ik van mezelf niet meer twijfelen omdat ik dat er op ten duur helemaal gek van werd.

Is hier meer over bekend?Heeft het te maken met een bepaald hormoon of mestruatiecyclus?Het zou namelijk wel fijn zijn als ik het allemaal een beetje kan sturen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet wel dat heteroseksuele vrouwen in verschillende momenten van hun cyclus verschillende typen mannen aantrekkelijk vinden. Op sommige momenten in de cyclus voelen ze zich het meest aangetrokken tot ruige, stoere types, op andere momenten in de cyclus juist tot zachte, verzorgende types.
Of het ook invloed heeft tot welk geslacht je je aangetrokken voelt, weet ik niet, maar ik kan me best voorstellen dat het daarop een vergelijkbaar effect heeft. Maar als je een lange tijd verliefd bent geweest op iemand en daarna op iemand anders verliefd wordt, denk ik dat het eerder komt doordat je gewoon iets met die specifieke personen hebt. Dat je dus niet speciaal op een vrouw of man valt op dat moment, maar op díe persoon.
Hoewel het natuurlijk ook kan dat het telkens afwisselt om elkaar te compenseren, dat je na een tijdje genoeg hebt van vrouwelijke of juist mannelijke energie/lichaam/omgangsvormen, of dat je juist vrouwelijke of mannelijke energie/lichaam/omgangsvormen begint te missen. Je zorgen maken over dat je niet weet wat je nou 'bent', hoeft overigens niet hoor. Het is begrijpelijk in onze maatschappij, waar zo de nadruk ligt op dat label. Maar het maakt eigenlijk niet uit, in het verleden viel je soms op jongens en soms op meisjes, op dit moment val je op één van de twee of beide, en waar je in de toekomst op valt, zie je dan wel weer. Het is niet iets dat vast hoeft te staan.
Als je toch de behoefte hebt om het in woorden samen te kunnen vatten, kan je ook spreken over 'momenteel val ik (vooral) op vrouwen/mannen/beide' of 'ik denk dat ik op vrouwen/mannen/beide val' of 'ik weet niet precies waar ik op val', in plaats van 'ik bén heteroseksueel/homoseksueel/biseksueel'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, dat was als antwoord bedoeld, per ongeluk in het verkeerde venster getypt.

Het beste antwoord

Zoals mijn dochter zegt...zij wordt verliefd op de persoon,niet op het geslacht.Maar het is wel bewezen dat (sommige) bisexuele vrouwen tijdens een bepaalde periode van de maand eerder naar mannen kijken dan naar vrouwen.En dan bedoel ik de vruchtbare periode.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

als hetero lijkt het mij juist logisch , je noemt jezelf bi-sexueel , dus zal je toch altijd zowel op heren als op dames verliefd worden !
Hoe je dit in je leven inkleurt is aan jou .
Het heeft niets met je menstruatie te maken maar wel met je sexuele voorkeur en je hormoonspiegel.
Maar inplaats van het als een probleem te zien kan je het toch ook beschouwen als best of both worlds ?

Toegevoegd na 2 dagen:
je zegt "het zou fijn als ik het allemaal een beetje kan sturen" .......
dat kan dus niet in de liefde ....... het gebeurt je gewoon.

Toegevoegd na 2 dagen:
je zegt "het zou fijn als ik het allemaal een beetje kan sturen" .......
dat kan dus niet in de liefde ....... het gebeurt je gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je gewoon verliefd wordt op een persoon. De ene keer is dat blijkbaar een meisje en de andere keer een jongen. De sekse doet er minder toe.
Je valt niet op elk meisje en niet op elke jongen. Dat is ook niet zo als je homo- of heteroseksueel bent. Dan kan je ook lang verliefd zijn op iemand en vervolgens verliefd worden op iemand anders.
Daar hoef je je niet druk over te maken. Je bent echt niet de enige.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bisexuele vriendin van mij heeft precies hetzelfde als jij. Zij denkt dat het te maken heeft met wie je tegenkomt en welke ervaringen je net hebt gehad. Dat moet je niet willen sturen.
Het voordeel van bi zijn, is dat jouw markt twee keer zo groot is als die van een hetero of homo/lesbi. Jouw probleem is dan "Die Kwahl der Wahl".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat brengt je precies in de war? Je weet dat je van mannen en van vrouwen kunt houden, dus waarom verbaast het je als dat gebeurt?
Hetero's worden verliefd op de andere sekse en dan weer op iemand van de andere sekse, enzovoorts. Bij jou kan die sekse wisselen, juist omdat je bi bent. En die voorkeur kan ook soms wisselen, want als je 90% op mannen viel en 10% op vrouwen zou je jezelf misschien geen bi noemen.
Jij valt op de persoon, niet op wat er al dan niet aanhangt ;p