Hoe komt het dat mijn borsten zo klein lijken maar toch groot zijn?

Ik heb cupmaat 75D maar of ik nou een bh, kleren of niets draag, mijn borsten zien er altijd uit als een 75A (hooguit B, bij bepaalde shirtjes). Een vriendin van me heeft dezelfde cupmaat als ik maar bij haar zien ze er ook echt groot uit. Waar ligt dit aan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Misschien draag je een ander merk BH's dan je vriendin, of is de pasvorm van die BH's minder mooi voor jouw lijf.

Ik heb zelf ook cup D, en het valt me op dat er BH's zijn die de vorm van mijn borsten accentueren, maar ook BH's die wel ontworpen lijken om de boel klein te laten lijken (nog afgezien vaan echte minimizers).

Ga eens naar een lingeriezaak en laat je adviseren. Het zou zelfs nog kunnen dat je net een andere maat nodig hebt dan je zelf denkt, bijvoorbeeld 70DD in plaats van 75D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien ben je van je eigen vrij fors en passen die grote borste perfect bij de rest van je figuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heeft ongetwijfeld heel sterk met de beha te maken. In een beha zonder beugels en ronde cups, zien je borsten er al snel een maat of twee kleiner uit ; we noemen zo'n ding dan ook een zogenaamde 'minimizer'(want sommige vrouwen wíllen dat effect).

De meeste vrouwen echter willen dat effect helemaal NIET, maar zdeggen wel een hekel te hebben aan beugelbeha's. Tja....dan is het kiezen of delen eigenlijk. Twee stevige ronde cups benadrukken je borsten, twee platte driehoekjes drukken ze weg.

Ook zou het kunnen dat je een verkeerde máát beha draagt voor je postuur. Borsten van formaat X pers je prima in 75 D als je van strak elastiek houdt, maar als je geen maatje 36/38 hebt, is die 75 cm eigenlijk ECHT te klein, en zou je dus naar een 80 of misschien zelfs wel 85 C of B moeten, zeker als je maar 40/42 of zelfs 44/46 hebt. Je beha is dan gewoon niet de juiste maat, en uit proportie. Als het midden van de beha niet aansluit bij het borstbeen maar naar voren wijkt, is dat een duidelijke aanwijzing dat je een te kleine beha draagt. De cup past wel, maar de verhouding met de omtrek is niet goed.

Het beste kun je in een goede lingeriezaak je borsten even goed laten opmeten. (Je kunt dat natuurlijk ook zelf ; meet dan eerst de omtrek van je borstkas onder je borsten (dat is je centimeter-maat) en dan de omtrek van je borsten over je tepels (het verschil tussen die twee maten bepaalt je cupmaat).

Zie ook de matentabel in de bron.