Kan je nog horen als je oor wordt afgebeten? Als dat zo is, hoe hoor je dan, luider, zachter, scheller etc?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Antoni
11 jaar geleden
Het lijkt mij toch wel gepast om bij je vraag te vermelden, dat vandaag in het nieuws was dat een man in Utrecht tijdens een ruzie bij zijn broer zijn oor heeft afgebeten.
Amadea
11 jaar geleden
Het oor kon er gelukkig in het ziekenhuis weer aangezet worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Moet je ook flink doorbijten.

Antwoorden (2)

Als je trommelvlies intact blijft kun je nog horen ja. De oorschelp dient als een schaal om het geluid op te vangen, net als een schotelantenne ongeveer, Geluid bestaat uit trillingen en die worden opgevangen door de oorschelp en zo naar het trommelblies gevoerd, Als die oorschelp zwaar verandert, kleiner wordt, zal het geluid ook wat veranderen, maar je kunt nog wel horen
anneliez
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je Zult ook problemen krijgen met het bepalen van welke kant het geluid afkomt.
anneliez
11 jaar geleden
klopt had ik niet aan gedacht, dank voor de aanvulling
Je oorschelp zorgt er voor dat geluiden van zowel achter, voor en opzij van je, je de geluiden kunt horen, en versterkt deze ook. Met je trommelvlies en wat botjes en trilhaartjes in je oor kun je geluiden horen. Zolang die dus nog heel zijn is er niets met je gehoor aan de hand.