Kan te laat slapen depressiviteit bevorderen?

Toegevoegd na 15 seconden:
Oh ja, trusten :P

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ja, en ook overgeicht
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ritsuka, waar heb je informatie vandaan, welke bron graag ?
Ritsuka
11 jaar geleden
Depressie: http://www.nature.com/mp/journal/vaop/ncurrent/full/mp201296a.html
http://www.lifehacker.com.au/2010/04/ban-portable-electronics-before-bed-for-more-restful-sleep/ Overgewicht:
http://usatoday30.usatoday.com/news/health/story/health/story/2011/03/Sleep-deprived-people-eat-300-more-calories-a-day/45227686/1
Kans op overgewicht heeft te maken met slaapgebrek en hormonen (niet per se laat slapen, maar kan wel meespelen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zo dat als je minder dat 6 uur slaapt je dan minder een bepaalde stof aanmaakt die jou helpt met verbranden. Ik heb geen bron helaas. Maar als je om 03:00 naar bed gaat en slaapt tot 11:00 uur dan heb je daar dus geen last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ritsuka: merci ! @ytje: je hebt geen bron: erg jammer.
ik slaap heel slecht: 1,5 à 2 uur, klaarwakker, daarna weer en soms iets langer, maar nooit met of zonder slaappil "normaal" al weet ik dat normaal zeer persoonlijk is, zeker als je ouder wordt. dus mocht het je later toch te binnen schieten, dan hoor ik het alsnog graag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
12. Zorg voor voldoende slaap. Uit onderzoek blijkt dat mensen die kort slapen, 5 a 6 uur per nacht meer aankomen dan mensen die een normaal aantal uren slapen. Maar slaap ook niet te lang, want mensen die te lang slapen nl. 9 a 10 uur per nacht komen ook meer aan dan mensen die 7 a 8 uur per nacht slapen Bron: http://www.infofyt.com/afvallen-zonder-honger/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ytje: bedankt voor deze link: heel interessant!

Het beste antwoord

te weinig slaap is opzich al slecht je hebt minstens 8 uur slaap nodig per nacht en daarmee bedoel ik in een bed en niet in de zetel met een pint en met je ogen toe je hersens hebben rust nodig uw hart zal een lager tempo aannemen enz ... het hele lichaam komt in rust posé waardoor je de volgende dag weer energie hebt je zult merken des te langer je wakker bent des te slechter reactie vermogen, zicht , gehoor enz..dus slaapgebrek geeft wel degelijk DEPRESSIVIETIJD hopelijk lees je dit antwoord en volg je het ook en neem je een normaal slaap patroon aan slaapwel alvast
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan zeker! Bij tieners is hier zelfs wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.
Bij depressiviteit is een goed dag en nachtritme heel erg belangrijk.
Goede nachten horen daar dus bij, te vroeg naar bed gaan heeft weer een tegengesteld effect.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch heeft altijd vroeg naar bed niet het tegengestelde van depressie te zijn. Het tegengestelde van depressie is de manische periode, die wordt juist door slaaptekort aangewakkerd, vandaar die slaapbevorderende medicijnen tegen manen. Gelukkig zijn is niet het tegenovergestelde van depressief, dat is gewoon gegelukkig zijn, daar heeft slapen geen invloed op.