Hoeveel vloeistof kan je maximaal consumeren in een half uur tijd?

Zodat je maag niet overloopt bv. Terug de slokdarm in? Of gaat vloeistof direct door naar de darmen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zou het niet proberen..
Er bestaat ook zoiets als watervergifiging
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een theoretische vraag: een half uur is maar een bepaalde tijd, dit had ook een kwatier of een uur kunnen zijn. Gaat erom hoeveel volume vocht in wele tijd geconsumeerd kan worden zonder dat het "overloopt" naar bv. De slokdarm terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus dan is eigenlijk je vraag of vloeistof (neem even water) in je maag blijft een tijdje, en hoeveel liter inhoud je maag dan heeft. Dat aantal kan je dus op voor het je slokdarm in komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt ook teveel drinken:
http://www.nu.nl/algemeen/944227/vrouw-overleden-na-wedstrijd-waterdrinken.html

Het beste antwoord

119 flesjes bier in 6 uur non stop is het record. Ongeveer elk kwartier een liter is het officieuze record van "Andre the giant".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zo veel je op kunt. Het is alleen heel slecht voor je. Houd het bij minder dan een halve liter per half uur. Je nieren kunnen het anders niet aan ook al is het water.