Wat zijn goede zolen voor een mensenvoet?

Ik heb sinds kort dure schoenen van een bepaald merk met vrij harde zool, bijna onbuigbaar. Ik heb ook minder dure schoenen van 90 euro met flexibele zolen maar die zijn na bijna 2 jaar nog niet kapot, terwijl ik er dag en nacht op loop. Nou heb ik met die dure schoenen nog niet zoveel gelopen,maar zijn dat soort harde zolen goed voor je voet en waarom zo hard?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Goede zolen/schoenen zijn stevig. Ze moeten op de plek van de bal van je voet kunnen buigen( niet op andere plaatsen) Je moet ze niet kunnen torderen (als je de schoen vastpakt moet je hem niet kunnen "uitwringen"). Een schoen met een stevige hiel die steun geeft is het best. Tenminste dat zei mijn podotherapeut dr. Khoenkhoen