Waarom een aanvullende ziektekostenverzekering kiezen?

Kan ik in de meeste gevallen niet beter gewoon de extra kosten zelf betalen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Het scheelt wel erg veel premie.

Weet jij het antwoord?

/2500

De aanvullende verzekering kost gemiddeld 45 euro. Dat maal 12 is 540 euro. Een rekening van een gemiddelde extra kosten is snel 150 euro dus ik zou snel kiezen voor een aanvullende verzekering. Meestal zit daar ook de tandarts bij en die is ook niet goedkoop

In alle gevallen is het een financiele afweging. Kun je een hoge kostenpost makkelijk zelf betalen en durf je het risico aan je daar niet voor te verzekeren.

Als je jong bent en goed gezond en je hebt een spaarpotje, dan zou je inderdaad niet hoeven bij te verzekeren. Je zou de verschillende paketten van de verschillende maatschappijen eens kunnen vergelijken. Daar is veel verschil in. Bijvoorbeeld: Als je zeker weten geen kraamzorg nodig hebt, dan moet dat niet in het pakket zitten. Als je erg zuinig bent op je gebit en misschien wel extra behandelingen verwacht, zou je kunnen overwegen wel een tandartsverzekering te nemen. Persoonlijke aanpak, dus.

Statistisch gezien, kan je jezelf het best niet verzekeren. Verzekeringsmaatschappijen maken winst, en die winst betaal jij met je premie. Maar als je weet dat je een bepaald soort hulp nodig hebt, dan kan je jezelf natuurlijk wel verzekeren.

Het beste is om te kijken welke zorg jij denkt nodig te hebben volgend jaar. Ben je een regelmatige fysiotherapie gebruiker raad ik je zeker een goede aanvullende verzoeken aan. Aangezien 1 behandeling zit rond 30 euro. Daarnaast misschien handig voor eventuele alternatieve therapieën en of brillen cq contactlenzen. Misschien even bij je huidige maatschappij opvragen war je in het afgelopen jaar verbruikt hebt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100