Waarom een aanvullende ziektekostenverzekering kiezen?

Kan ik in de meeste gevallen niet beter gewoon de extra kosten zelf betalen.

Toegevoegd na 31 seconden:
Het scheelt wel erg veel premie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

De aanvullende verzekering kost gemiddeld 45 euro. Dat maal 12 is 540 euro. Een rekening van een gemiddelde extra kosten is snel 150 euro dus ik zou snel kiezen voor een aanvullende verzekering. Meestal zit daar ook de tandarts bij en die is ook niet goedkoop
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De aanvullende verzekering kost dat, waarvoor je je wilt verzekering.
Er zijn gewoon veel te veel paketten en mogelijkheden.
De tandartsverzekering is over het algemeen weer apart.
In alle gevallen is het een financiele afweging. Kun je een hoge kostenpost makkelijk zelf betalen en durf je het risico aan je daar niet voor te verzekeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je jong bent en goed gezond en je hebt een spaarpotje, dan zou je inderdaad niet hoeven bij te verzekeren.

Je zou de verschillende paketten van de verschillende maatschappijen eens kunnen vergelijken. Daar is veel verschil in.
Bijvoorbeeld:
Als je zeker weten geen kraamzorg nodig hebt,
dan moet dat niet in het pakket zitten.

Als je erg zuinig bent op je gebit en misschien wel extra behandelingen verwacht, zou je kunnen overwegen
wel een tandartsverzekering te nemen.

Persoonlijke aanpak, dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Statistisch gezien, kan je jezelf het best niet verzekeren. Verzekeringsmaatschappijen maken winst, en die winst betaal jij met je premie. Maar als je weet dat je een bepaald soort hulp nodig hebt, dan kan je jezelf natuurlijk wel verzekeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om te kijken welke zorg jij denkt nodig te hebben volgend jaar. Ben je een regelmatige fysiotherapie gebruiker raad ik je zeker een goede aanvullende verzoeken aan. Aangezien 1 behandeling zit rond 30 euro. Daarnaast misschien handig voor eventuele alternatieve therapieën en of brillen cq contactlenzen. Misschien even bij je huidige maatschappij opvragen war je in het afgelopen jaar verbruikt hebt.