Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Doet een wortelkanaalbehandeling pijn? Worden er dan gewoon zenuwen weggehaald?

En wat zijn die vieze sliertjes op de bijgevoegde foto?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik ben verdoofd, dus zonder verdoving zal het zeker zeer doen. Die sliertjes zijn volgens mij een soort stokjes die door de tandarts als een soort wattenstaafjes gebruikt worden om de wortel substantie er uit te vissen. Bij mij zag ik de tandarts ook met veel stokjes in de weer.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Een wortelkanaal behandeling kan zelfs met verdoving gevoelig zijn en zelfs pijn doen. Echter zijn er genoeg mensen die een wortelkanaal behandeling ondergaan zonder enige vorm van verdoving over het algemeen word een verdoving wel aangeraden en afhankelijk van de problematiek kan een wortelkanaal behandeling volledig pijnloos plaats vinden of met enige ongemak.

De sliertjes op de foto zijn Drytips, en worden gebruikt om een geruimd wortelkanaal droog te maken en te voorzien van een kalmerend medicament, zodat naderhand er een vulling in kan gaan, zonder dat er een nieuwe ontsteking optreed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb afgelopen donderdag een wortelkanaalbehandeling gehad. Het was natuurlijk verdoofd, maar ik heb totaal niks gevoeld. Het was nog 1 dag wat gevoelig met kauwen. Het vervelende is dat de behandeling lang duurt. Bij mij was dat ruim een uur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er worden geen zenuwen weggehaald, de zenuw wordt dood gemaakt.
een wortelkanaalbehandeling doet alleen pijn als de zenuw nog niet dood is.
daarom krijg je op verzoek verdoving. Als je later ooit een ontsteking krijgt op dezelfde plek is de verdoving dus niet nodig.
Ik heb al vaak een wortelkanaalbehandeling gehad en heb nog nooit tijdens de behandeling pijn gehad.
groetjes Diny
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding