Wat is de gemiddelde cupmaat in Nederland?

Vroeg me af, wat de gemiddelde cupmaat van vrouwen in Nederland is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Wat is de gemiddelde cupmaat in Nederland?

De gemiddelde cupmaat van vrouwen in Nederland is 75c.
In onderstaande tabel zie je een overzicht van de verdeling van de cupmaten in Nederland
■Cup AA of kleiner 3% van de vrouwen
■Cup A 13% van de vrouwen
■Cup B 31% van de vrouwen
■Cup C 22% van de vrouwen
■Cup D 15% van de vrouwen

Cup E of groter 16% van de vrouwen
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je schrijft 75 C, maar C is in je lijstje 22% en B 31%. Je antwoord had dus B moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gemiddeld is iets anders dan meest voorkomend!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@zondag:
B komt inderdaad volgens dit lijstje het vaakst voor, en is dus de modus. Maar de modus is niet hetzelfde als het gemiddelde.
Het (rekenkundig) gemiddelde is een optelsom van alle waarden, gedeeld door het aantal gevallen; de modus is de meest voorkomende waarde. Vaak liggen die wel dichtbij elkaar, of zijn ze zelfs hetzelfde, maar er zijn ook allerlei situaties waarbij ze ver uit elkaar liggen.
Stel dat je deze getallen hebt: 1,2,8,8,8. De modus is dan 8, want deze komt overduidelijk vaker voor dan de andere getallen. Maar het gemiddelde is (1+2+8+8+8)/5=5,4. Dus het kan heel goed zijn dat B het meest voorkomende is, maar 75C het gemiddelde is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de praktijk spreken veel mensen trouwens over het gemiddelde terwijl ze in feite de modus bedoelen, dus het is wel te begrijpen dat je denkt dat Computoons bron zichzelf tegenspreekt. Maar het is dus niet fout.

Andere antwoorden (1)

De gemiddelde cupmaat in Nederland is B.