Hoe vaak scheert een gemiddelde man zichzelf?

Ik gebruik sinds een jaar testosteronmedicatie, omdat ik het van mezelf niet genoeg aanmaak. Daardoor is uiteraard ook haargroei ontstaan (en was ook wel de bedoeling uiteindelijk dat dat meer zou ontwikkelen). Nu zijn we ruim een jaar verder (ongeveer 12,5 maand) en scheer ik mijn snorhaar (dat het écht nodig is en ik echt haartjes voel boven mijn lip) eens per 5 tot 7 dagen. Echter vraag ik me af hoe vaak een normale man, die van zichzelf dan dus genoeg testosteron heeft, zich hoeft te scheren dat het echt nodig is, dus niet elke dag persé glad hoeft te zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
maar zelfs bij een 'normale man' zit er veel verschil. Collega van mij scheert in de ochtend, en heeft in de middag al weer stoppels, en andere collega heeft alleen wat dons en scheert 1x in de week. totaal verschillend
Cryofiel
11 jaar geleden
Naar aanleiding van deze vraag begrijp ik ineens wat jouw gebruikersnaam betekent... (aangenomen dat 24 je leeftijd is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik heb inderdaad een vrouwelijk chromosoom per cel te veel ;) en ben idd 24 ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je echt glad wil zijn: Met een scheermesje om de andere dag; elektrisch elke dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriend(30)
Scheert zich ongeveer twee keer in de week af en toe drie keer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet of ik me tot de gemiddelde man mag rekenen, maar ik scheer me max. 2 keer in de week (vaker 1 keer in de week). Ik werk 6 nachten per week (van 21:00 tot 07:00 uur) en heb alleen maar met mannen te maken. Of dit echt belangrijk is weet ik niet, maar het zou best kunnen. 's Nacht wordt er nooit zo op gelet en heb ik er dus eigenlijk lak aan. Dan heb ik zoiets van "Ik kan er toch niet van wakker liggen. Als je je er aan stoort kijk je maar de andere kant op".
Ik voel me eigenlijk wel bezwaard, maar dat niemand er bezwaar tegen maakt, zorgt er voor dat ik het wel goed vind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik scheer me elke dag en als ik 's avonds weg ga scheer ik mij nog eens. Gemiddeld betekent dat voor mij 8 keer per week. Mannen (zoals ik) die de 5-0'clock shadow hebben, hebben sterkere baardgroei en moeten dus vaker scheren. Bronnen:
- http://en.wikipedia.org/wiki/Stubble
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dagelijks, anders ben ik net een zware jongen uit de Donald Duck ;-)

Het beste antwoord

Is inmiddels wel genoeg gezegd, maar toch, voor de volledigheid: baardgroeisnelheid varieert van persoon tot persoon - dat hangt af van testosteronwaardes, maar ook van andere (genetische) factoren en leeftijd.

Voor een volledig glad gezicht zullen de meeste mannen zich elke dag (minstens) één keer moeten scheren, maar voor een verzorgd uiterlijk kunnen de meeste mannen (hier heb ik verder geen bron voor, anders dan ervaring en omgeving) ook volstaan met twee tot drie/vier dagen niet scheren, afhankelijk van ras en leeftijd.

Vijf tot zeven dagen vind ik niet per se lang, helemaal gezien je omstandigheden. Ikzelf scheer me
(wanneer ik geen baard laat staan) eens per vijf dagen in collegeweken, en om de dag wanneer ik patiënten bezoek.

Heb je misschien de naam van je medicatie voor me? Dan kan ik er wat over nalezen en evt. aanvullende informatie geven m.b.t. je vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Elke dag natuurlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Hoe natuurlijk is dat voor een veertienjarige?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet vanzelfsprekend voor iedereen ;)
Een gemiddelde man (?) scheert zich om de dag. In het weekend laat hij het een extra dag groeien om maandagmorgen weer fris te beginnen. Dit komt mede doordat een week 7 dagen telt en het anders niet uitkomt.