Heeft een huisarts bij een 14-jarige beroepsgeheim?

Hey,
Ik ben 14 jaar oud, en wil een afspraak maken bij de huisarts.
Nu is mijn vraag: Heeft de huisarts bij mij beroepsgeheim naar mijn ouders toe?

Zeg nou niet: Je ouders er bij betrekken is het best, want dat weet ik wel :P

Het gaat over een gesprek over mijn gevoelens, die door elkaar zitten. Heeft de huisarts beroepsgeheim?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Poet
7 jaar geleden
Je kunt dit uiteraard aan je huisarts zelf vragen

Antwoorden (1)

Ja, een huisarts heeft een geheimhoudingsplicht voor kinderen vanaf 12 jaar oud. Hij of zij mag wel met de ouders of wettelijke vertegenwoordigers praten over de medische situatie van hun kinderen jonger dan 12 jaar. Voor kinderen van 12 tot 16 jaar beslist de huisarts zelf of hij de ouders inlichtingen geeft, maar pas na overleg met het kind.
Amadea
7 jaar geleden
Poet
7 jaar geleden
Correct,juiste bron, plus dus