Wat droogt de huid eerder uit warm of koud water, of maakt het geen verschil?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Warm water (maar niemand geeft de reden) omdat heet water het vet zachter maakt of zelfs oplost... Dan is dat beschermende laagje weg en daardoor droogt je huid sneller uit...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Xinix heeft gelijk. Een droge huid is een huid zonder vet. In warm water lost vet beter op dan in koud water.

Andere antwoorden (6)

Warm water !

Toegevoegd na 6 minuten:
Als ik warm douche heb ik een veel drogere huid .............alsdat ik de douche lauw zet ,
niet altijd lekker ... maar ik merk wel dat het veel beter is !
Het is wel zo erg dat het net is of het sneeuwd als ik s'avonds mijn spijkerbroek uit doe .........en bij lauw douchen .....NIET !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Warm water zal sneller verdampen,dus sneller uitdrogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
warm water.
als je een tijd in een warm bad bent geweest zijn je vingers vaak helemaal gerimpelt.
als je buiten zwemt in normaal koel water is dat nooit zo snel zo
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rimpels in je vingers komen niet door uitdroging, maar door eelt waar water tussen zit.
Ik denk dat het meer te maken heeft met de hardheid van het water. Als je jezelf wast met regenwater, droogt je huid minder snel uit. Zelf heb ik een waterontharder geplaatst, en ik vind dat je in elk geval een zachtere huid van krijgt. Als je je gewassen hebt, is het net of je je ook al ingesmeerd hebt.
jc54
14 jaar geleden
Warm water!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt helemaal van de omgeving af.

Als je in de douche alle stoom goed afzuigt en dus droge lucht hebt, verlies je meeste vocht na douchen met warm water. Je hebt dan een warme huid waardoor je meer vocht verdampt, het verdampen gaat ook makkelijker door de droge lucht.

Nog meer als je ook met zeep gedoucht hebt. Zeep spoelt de waterafstotende vetlaag (die het vocht binnen hield) van je huid weg.

Er zijn diverse factoren die ten grondslag liggen aan een droge huid, volg de link mocht je er geinteresseerd in zijn.