Wat is de 'winst' voor iemand die een klacht indient over een psycholoog/psychiater?

Het lijkt mij negatieve energie kosten. Welke redenen kan iemand hebben om dit toch door te zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Wraak gevoelens of een drang naar rechtvaardigheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de (slechte, onjuiste, of absurde) behandeling door die specialist iemand verder in de put heeft geholpen in plaats van eruit, dan kan het helpen om dit gebeuren te verwerken door de specialist daar officieel voor op het matje te roepen.
Amadea
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
Zeker! +1
Voorkomen dat deze 'klacht' zich ook bij volgende cliënten zal openbaren
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen dus legio verschillende 'winsten' te behalen zijn, dat is nogal verschillend per persoon.

De winst kan te maken hebben met het 'voor jezelf opkomen'.

Het kan ook zijn dat je op die manier de aandacht van jezelf afleidt door de psychiater in het spotlicht te zetten. Dus als je eigenlijk niet behandeld wilt worden dan stel je het op die manier uit. Dat is dan je winst.

Maar hoe dan ook, er is winst voor degene die aanklaagt, want anders zou deze het niet doen. En het kan zijn dat de aanklager zich zelf niet volledig bewust is van de werkelijke beweegredenen.

En dan: als de psychiater echt de fout in gaat, op welke manier dan ook, dan is er niet alleen voor de aanklager winst te behalen maar ook voor allen die onder behandeling van deze psychiater zijn/komen.
Kristal