Welke spieren moet ik trainen om verder te gooien?

En met welke oefeningen train ik deze spieren goed?

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat wil je gooien? Er zit nogal wat verschil tussen bijvoorbeeld speerwerpen, handbal of honkbal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een baksteen?

Het beste antwoord

Je moet snelkracht trainen, dat doe je door elke spiergroep bij een belasting van 60% van het maximum te trainen , je doet zo snel mogelijk drie reeksen van 12 herhalingen bij die belasting en gaat weer over naar de volgende spiergroep. In principe moet je zo ongeveer alle spiergroepen trainen, de werpbeweging wordt al ingezet in je buikspieren en doorgegeven door de borst en schouderspieren, maar zelfs de aanloop en het afremmen met het juiste been is al belangrijk.
Om op 60% te trainen moet je af en toe je kracht meten, dat doe je door zoveel gewicht toe te voegen dat je de oefening nog net kan doen. Na 1 of 2 maanden meet je weer en kun je het trainingsgewicht weer aanpassen. Voor werpen is coordinatie belangrijker dan kracht, maar moeilijker om te trainen, door krachttraining zul je snel vorderingen boeken. De werpbewegingen kun je van youtube halen, let er maar eens op hoe de impuls van de voorwaartse snelheid van het lichaam naar het voorwerp wordt overgebracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ten eerste:
Naast oefeningen voor je schouder kun je natuurlijk verschillende arm-oefeningen doen, zoals de biceps curl met kabels of met dumbells. Voor de triceps kun je bijvoorbeeld een dip doen op twee bankjes. Dit kun je ook makkelijk thuis doen.

Tips: Gooi vaak met ballen / tennisballen maar pas op voor overbelasting!