Welke spieren moet ik trainen om verder te gooien?

En met welke oefeningen train ik deze spieren goed?


alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je moet snelkracht trainen, dat doe je door elke spiergroep bij een belasting van 60% van het maximum te trainen , je doet zo snel mogelijk drie reeksen van 12 herhalingen bij die belasting en gaat weer over naar de volgende spiergroep. In principe moet je zo ongeveer alle spiergroepen trainen, de werpbeweging wordt al ingezet in je buikspieren en doorgegeven door de borst en schouderspieren, maar zelfs de aanloop en het afremmen met het juiste been is al belangrijk. Om op 60% te trainen moet je af en toe je kracht meten, dat doe je door zoveel gewicht toe te voegen dat je de oefening nog net kan doen. Na 1 of 2 maanden meet je weer en kun je het trainingsgewicht weer aanpassen. Voor werpen is coordinatie belangrijker dan kracht, maar moeilijker om te trainen, door krachttraining zul je snel vorderingen boeken. De werpbewegingen kun je van youtube halen, let er maar eens op hoe de impuls van de voorwaartse snelheid van het lichaam naar het voorwerp wordt overgebracht.

Bronnen:
http://www.youtube.com/watch?v=XgFR5kLtoYY

Ten eerste: Naast oefeningen voor je schouder kun je natuurlijk verschillende arm-oefeningen doen, zoals de biceps curl met kabels of met dumbells. Voor de triceps kun je bijvoorbeeld een dip doen op twee bankjes. Dit kun je ook makkelijk thuis doen. Tips: Gooi vaak met ballen / tennisballen maar pas op voor overbelasting!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100