ik ben 1.57 en weeg 67 kilo kan het door overgewicht zijn dat ik het benauwd heb?

kan je benauwd worden door overgewicht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Op onderstaande site staat een tool om je BMI te Berekenen. Men gaat er vanuit dat de waarde hooguit 25 maag zijn.
Bij u is die iets hoger. 27,1.
Bij 61 kg is die waarde weer onder de 25.
Mijn eerste indruk is dat meer bewegen de conditie verbetert en tevens het gewicht wat kan verminderen.
Een huisarts of een fysiotherapeut kan daarin behulpzaam zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je kan het inderdaad benauwd krijgen van overgewicht. Jij hebt idd iets overgewicht, maar niet zoveel dat je het daar erg benauwd van zult krijgen denk ik! Zou het kunnen zijn dat je ergens allergisch voor bent (pollen, huisdieren, huisstofmijt) en dat je het daardoor benauwd hebt (neus dicht)? Dat lijkt me waarschijnlijker dan je gewicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan, dan kunnen je longen in de verdrukking komen, maar laat je voor de zekerheid even nakijken door een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar in haar geval is dat écht niet zo! Ze is hooguit een kilo of 5 te zwaar, daar komen je longen echt niet van in de verdrukking.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben 1.58 meter en weeg 48 kilo , ik ben echt niet dun, heb maat 36 , dus sat is iets meer dan 5 kilo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens de BMI checker heeft ze een gezond gewicht als ze 61 kilo weegt, dan heeft ze een BMI van 24,5. Dan heb je echt geen verdrukte longen hoor! Misschien is dat bij die vrouwen van 200 kg, maar nu echt niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Crea, het ging toch niet om Jouw overgewicht maar dat van de vraagstelster?
Slechte conditie kan ook benauwdheid veroorzaken .
Ga eens naar je huisarts toe.
Want er kunnen nog meerdere oorzaken benauwdheid veroorzaken.
12 jaar geleden
Het zou inderdaad door overgewicht kunnen komen maar ik denk niet dat het bij jou het geval is (Mijn vriendin is 1.54 en weegt 70 maar heeft nergens last van).
Het zou eerder kunnen komen door allergieën, slecht conditie. Ook zou het evt astma kunnen zijn.
De enige manier om het echte oorzaak te vinden is naar je huisarts gaan en het te laten onderzoeken.

Als je er vaker last van heb kan je ook een soort van dagboek bij houden om te zien waar jij mee in aanraking ben geweest, wat je het gegeten of heb gedaan.
Zo kan je er achter komen of het een allergie is voor iets in je omgeving

Toegevoegd na 6 minuten:
In het ergste geval zou het astma kunnen zijn. Ga er niet vanuit. Maar ga in ieder geval naar je huisarts voor advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overgewicht en benauwdheid hebben in principe niets met elkaar te maken.
Bij benauwdheid is er altijd en probleem met de longen, kan astma zijn of bronchitis. Ook allergieen kunnen een rol spelen.
Bij zwaar overgewicht kan het wel een rol gaan spelen, maar daar is bij jou geen sprake van.