ik las in de krant dat het niet goed is om je kat op bed te laten slapen

Ergens in een column werd dat gezegd. Je zou er allergieën van kunnen krijgen. Weet iemand hier meer van, of moet je dit met een korreltje zout nemen. Die poes van mij slaapt namelijk altijd pal naast m'n hoofd, of in ieder geval vlakbij.

Toegevoegd na 18 minuten:
POES = KAT mensen! HET WOORD POES STAAT HIER NIET MEER IN!

Toegevoegd na 35 minuten:
voor de duidelijkheid: ik begreep uit de krant dat je niet perse allergisch van de kat wordt/bent, maar dat het slapen met een kat ook andere allergieën kan veroorzaken. dus daar gaat de vraag over.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik kan alleen uit persoonlijke ervaring spreken: Mijn kat slaapt al 9 jaar elke nacht op bed. Hij begint 'savonds aan het voeteneind, en 'smorgens ligt 'ie me aan te staren naast mijn kussen.
Ik heb nooit ergens last van gehad, dus geen allergieen ofzo.
Kan me voorstellen dat, wanneer bv allergisch bent voor kattenharen, je er ziek van wordt.
Maar dan heb je sowieso geen kat lijkt mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh prachtig'. + leuke kat.

Andere antwoorden (8)

Mijn vriend slaapt al jaren met een poes in bed, en hij is er nog steeds ( gelukkig ) niet allergisch voor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop ik voor je vriend dat die poes minder haar heeft dan de gemiddelde poes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahhaaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hiii miaaauw
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk soms is humor dus totaal gepast!
het ligt denk ik aan de cultuur.
acceptatie van elkander e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een klein grapje mag toch wel FaberYejo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk kwebbie hahha van mij wel hoor ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kundalini, Ik kan het soms niet laten...
Vergeef je me?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ hii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Pien, Dat weet ik hahaha @FaberYejo, Ik hoef ook geen plusje, had je wel een klein beetje een glimlach?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch een beetje een lichtelijke allergie dan Raytje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kwebbelkont
LOL = dat: laughing out loud?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat? Je glimlach?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Overigens schijnt een allergie als die waar je nu een grap over maakt ook te bestaan, tenminste ik meende dat ik dat eens las een tijdje terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een + voor je poes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mlodewijk, Heb je geen link?
Lijkt me leuk om te lezen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je Ed..ook namens mijn poes;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan bij je instellingen Raytje;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja doe maar snel;-)
Want anders hoor je nu weer een piepje;-P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van het omgekeerde, dus dat de poes een beetje allergisch is voor wat het vriendje zoal zou kunnen produceren is wel een link te geven, bijvoorbeeld deze: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15798560 Dat wat ik net zei kan ik me ook verkeerd herinneren, misschien had ik het wel goed onthouden, maar ik kan nu geen link vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha maakt niet uit! dit is ook leuk;-)
Dan had ik allang allergieën moeten hebben. Ik heb jaren katten gehad en nog steeds. Maar het kan zijn als je er gevoelig voor bent dat een allergie kan ontstaan.

Toegevoegd na 30 seconden:
Dus zou het per persoon verschillend kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een column is per definitie gechargeerd, of was het uit een blaadje van de apotheek?

Als je allergisch bent voor katten, of aanverwante zaken, ja, dan is het vragen om moeilijkheden. En wellicht moet je dan wel wekelijks je beddegoed verwisselen, en niet eens in de drie maanden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik draag mijn poes 24/7 bij me, nergens last van.

Toegevoegd na 11 minuten:
Oké dan, hier een antwoord:

Dieren verharen en laten huidschilfers achter. Sommige mensen kunnen daar niet goed tegen, zij reageren daarop door middel van een allergie. Overgevoeligheid dus. Verstopte neus, jeuk, kortademigheid enz.

Veel stofzuigen, de poes wennen aan wekelijks wassen ;) en vaak borstelen, dan wordt het minder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je groen uit slaat zal je op de bank moeten gaan slapen, anders is er niks aan de hand ;-)

Toegevoegd na 38 minuten:
De voornaamste oorzaak van al die allergieën is volgens mij dat de mens tegenwoordig te weinig in contact komt met allerlei natuurlijke stoffen. Vroeger was men minder bang en kwam men vaker in contact met dieren (zelfs de melkboer had een paard) en had men bijgevolg minder allergische reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kun jij gewoon met je hoofd in je poes gaan liggen!

Jij hebt toch nooit nergens last van gehad, dus geniet ervan, zolang dat zo blijft.

Je mag ervan uitgaan dat het niet veranderd.

er bestaan overigens wel kleine en gemakkelijk bij de huisarts aan te vragen allergie-testjes te doen.
Die raden ze aan bij de aanschaf van een (onbekend) nieuw huisdier.

Vaak worden nl. nieuwe huisdieren vanwege onverwachte allergie van een van de gezinsleden weer retour gezonden!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je poes (kat) ook buitenkomt zou ik hem uit hygienisch oogpunt niet op mijn bed willen hebben. Ze kunnen wel zeggen dat poezen (katten) schone beesten zijn maar als ze buiten komen dan moet ik ze niet op mijn bed. Ze nemen van alles mee naar binnen, wij gaan toch ook niet met onze kleding en schoenen aan in bed liggen? Een buitenkant komt dus met zijn/haar bontjas aan gewoon op je bed liggen. :)
Dan heb toch liever een gedouchte poes op mijn bed :)

Toegevoegd na 23 seconden:
Ik bedoel kat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar jij likt je kleren en je schoenen waarschijnlijk niet schoon ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee niet mijn kleren wel mijn schoenen :)
Maar even zonder dollen, ik had vroeger een kat die zomers altijd heerlijk door de aarde lag te rollen buiten, en ondanks het feit dat hij zich altijd waste, was het kleedje waar hij op lag wel altijd smerig.
Neem maar met een dikke korrel zout.
De kans dat je gezondheid gemiddeld meer stijgt dan daalt door het plezier wat je van zo'n lief huisdier hebt enerzijds dan eventueel risico anderzijds, is volgens mij erg groot.
Laat een paar katten los in een bejaardenhuis, en ze zullen er veel plezier van hebben en gemiddeld langer door leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mooi geantwoord. +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt !