Hoe kan ik een strijkopdruk verwijderen?

Gaat even niet om de tekst maar de plaktekst die er opgestreken is wil ik verwijderen Hoe kan ik dat zonder vlekken doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
108.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor stof?
Zal niet makkelijk zijn ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
katoen

Het beste antwoord

Er is eigenlijk maar één methode die je kunt proberen, en succes is niet gegarandeerd. Bovendien werkt het alleen bij zo'n ' plastic' opdruk. Textielverf zul je niet kunnen verwijderen.

Om te proberen een plastic opruk of logo te verwijderen van een item dat WEL heet gestreken mag worden, dek je het plaatje af met absorberend papier. (Boterhammenpapier is prima, kranten ook, mits ze niet afgeven, keukenpapier, wc-papier, maar GEEN bakpapier, want dat absorbeert niet).

Strijk nu de afbeelding zo heet mogelijk. Deze zal smelten en worden opgenomen door het papier Steeds een nieuw stuk nemen.

Vooral met donkere kledingstukken werkt dit vrij goed. Witte nemen nog wel eens pigment op uit de afdruk en dat krijg je, net als verf, niet meer weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er is een soort verwijderaar voor opdrukken op shirt, truien oid. Het heet VLR Flexverwijderaar. VLF betekend Vinyl Letter Remover. Je kunt dit altijd proberen omdat het in principe bedoeld is op flex, waarmee je zelf de bedrukkingen op stof oid. maakt, bij een probleem te verwijderen.

Er zijn diverse leveranciers en merken van dit middel in de verkoop maar zelf heb ik ervaring metVinyl Letter Remover. Het is niet het goedkoopste maar mij werkte het wel. Ik heb het bij de mijn leverancier besteld (zie links) maar je mag het natuurlijk ook ergens anders kopen.