is Masturbatie slecht voor het testosteron?

Ik had eens gelezen iets over het testosteron niveau en iets met 7 dagen en dat je testosteron niveau meer of minder wordt maar wat is nu de waarheid klopt het dat als je masturbeert je testosteron omlaag gaat? en als je na 7 dagen stopt testosteron omhoog gaat.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Nee helemaal niet. Seksuele activiteiten en mannelijke sportactiviteiten in het algemeen zijn net positief voor het testosteron gehalte.

Wat jij bedoelt, is echter wellicht, de schommeling binnen de hormonen en dus ook van het testosteron zelf. Het is maar al te logisch dat de seksuele driften van de vrouw en de man, gedreven zijn door o.a. geslachtshormonen en het hele apparaat van stofwisseling daarrond.

Als je je seksuele behoefte bevredigt, en het ideale en meest eenvoudige (en normale) daartoe is masturbatie, dan zakt inderdaad meteen (net als na de zaadlozing bij normale gemeenschap) je testosteron immens (wat in het begin soms het gevoel geeft dat masturbatie je mentaal kan doen instorten, tenzij je werkelijk bij een liefdevolle partner bent - ook bij vrouwen bestaat echter zo'n emotionele terugslag - bepaalde vrouwen huilen zelfs soms na hun hoogtepunt van overgevoeligheid en dan ben je best nog meer teder met hen dan anders, maar vrouwen die dit lezen leren best dan ook heel voorzichtig te zijn met hun mannelijke partner die dan verbaal veel gevoeliger staat dan anders).

Dus dit is een heel normaal gegeven. Maar net zoals je zaad zelf, wordt testosteron ook heel snel weer aangemaakt en vandaar dat seksuele activiteit meestal leidt tot meer seksuele activiteit en niet tot minder (tot het verslavende toe).

Bij mannen kan vijf keer na elkaar masturberen dan ook normaal zijn, terwijl er veel minder vrouwen zijn die drie hoogtepunten kunnen bereiken.

Vergelijk het met sporten: hoe meer je sport, hoe verslaafder je eraan wordt. Als je dan een paar maanden afgeleerd hebt te sporten, zegt het je niet zo veel meer.

Beiden zijn niet abnormaal en hopelijk is dit voldoende antwoord op je vraag.