Hoe kan ik mijn dag/nacht ritme veranderen?

Meestal ga ik om 23uur naar bed maar word s morgens pas 12 uur wakker. Hoe kan ik myn ritme veranderen zodat ik rond 8 uur opsta

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Morgens om 12 uur, dat noemen ze middag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja erg hé biertje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op dat tijdstip ben ik normaliter 6 uur op en toe aan lunch. Dus voor mij is dit best extreem ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat geloof ik graag. Is pas iets v.d laatste jaren

Het beste antwoord

Heb je een huisgenoot?
Zo ja vragen of ie je uit bed haalt of sleurt om 08.00 uur.
Daar zal hij/zij de eerste dagen wel vel werk aan hebben, maar na een weekje is het gepiept en sta je makkelijk fris en fruitig uit jezelf op.
Kom op! D'r uit met dat luie lijf ... dan heb je elke dag 4 uur langer om van het leven te genieten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Myn vriend doet zn best ,maar t lykt me de best manier alleen lukt t niet

Andere antwoorden (13)

Als je s,avonds om 11 uur naar bed gaat ,dan moet je er s,morgens om 7 uur uit.
Probeer dat maar eens,dan kom je weer in het ritme .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoo! dus je slaapt 13 uur..Dat betekend dat je dat nodig hebt!
Ik slaap 5 uur per nacht..Ik denk niet dat je jou ritme kunt veranderen..13 uur is erg lang.Dat lukt mij nog niet in 2 dagen;-)
Het enige wat ik kan bedenken is een wekker kopen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol +1 5 uur... is wel erg weinig :-O... Maar het kan :-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kort sharona ,ik moet echt 8 uur slapen .
eerst wekker tegen 10 uur zette en dat een weekje.. daarna om 8 uur en je bent er 'zo' aan gewend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gemiddeld mens heeft tussen de 7-9 uur slaap nodig :Dus zet een wekker om 08.00 uur en ga gewoon om 23.00 uur naar bed en na enige tijd kom je in een ander ritme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou je wekker zetten ,rond 22.30 lekker gaan liggen en om 8.oou eruit !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer het niet te veranderen, want het gaat je niet lukken, maar het zal jou veranderen, let maar op...

Het gaat niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het proberen waard,niet geschoten is altijd mis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het proberen waard,niet geschoten is altijd mis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is het proberen waard,niet geschoten is altijd mis
Uit jouw verhaal kan geconcludeerd worden dat je of heel veel slaap nodig hebt, of je bent gewoon lui.

Voor een goede nachtrust gaat 'men' uit van een gemiddelde, nl 8 uur. Uitzonderingen bevestigen de regel. Wanner jij meer uren slaap nodig denkt te hebben , ga dan vroeger naar bed!

Wanneer je lui bent, zou je eens je dagindeling onder de loep moeten nemen. Wanneer er weinig aktie is zal het je duidelijk zijn dat de noodzaak om vroeg op te staan er niet is.
Dus, wat zal het worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek een verplichting buiten de deur in de ochtenduren zoals een (vrijwilligers)baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezelf bij de oren pakken.
Een loei grote wekker kopen en ieder dag een uur eerder opstaan. Maar dan ook luisteren naar de wekker.
Uiteindelijk stel je voor jezelf een vaste tijd in b.v 8 uur en je houdt je daar ook aan.
Desnoods ga je een pochend programma creëren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je 's ochtends pas om 12 uur wakker wordt betekent dit waarschijnlijk dat je geen wekker hebt, of dat je hem niet hebt gezet.
Het beste is om 's avonds iets eerder naar bed te gaan, en dan 's ochtends rond 7-8 uur je wekker te zetten.
Vervolgens hou je een gestructureerd dagritme aan. Je gaat ontbijten, en tussen 12-13 lunch je weer en 's avonds je avondeten.
Als je iedere dag tot 12 uur kunt slapen ben je waarschijnlijk ook vrij futloos, dus misschien kun je een leuke activiteit zoeken. Misschien een baantje, of anders iets sportiefs. Ga een stuk fietsen, of ga iedere dag een stuk hardlopen.
Zodra jij je dagen een duidelijke gestructureerde invulling geeft, met voldoende bezigheden die je wat energie kosten, zowel mentaal als fysiek zul je geen last meer hebben van deze futloze lange slaap.
Dan is het juist fijn als je dan eens een keertje lekker laat naar bed gaat en kan uitslapen. Dat kun je dan als cadeautje zien i.p.v. als normaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Allereerst kan je beginnen met een wekker zetten...
Maar dan ben je er nog niet. De kans dat je dan wel je bed uit bent, maar tot 12 uur niks nuttigs doet is groot.
Het feit dat je elke dag tot 12 kan slapen laat zien dat je geen dagbesteding heb.
Waarom niet?
Zit je niet op school? Heb je geen werk?
Kan je geen geschikte opleiding of baan vinden?
Als je echt een normaal dag/nacht ritme wil zal je daar wat voor moeten doen.
Dus zorg dat je een reden heb om om 8 uur je bed uit te komen. Want zonder rede kan je het wel even volhouden, maar je valt vanzelf terug in je oude ritme.
Zoek een baan/opleiding?
Ik kan je daar geen tips over geven, helaas. Gewoon omdat ik niet weet hoe oud je bent en waarom je nu geen baan/opleiding volgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je slaapt gewoon veel te lang ..............heb je soms medicijnen waar je slaperig van kan worden .........probeer die op een ander tijdstip te nemen .
En van te veel slapen wordt je alleen maar suffer hoor !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een oud nederlandse zegswijze luidt: slaap baart slaap. Dat betekent dat als je (te) veel slaapt, je daar alleen maar moeier door wordt, en nog meer gaat slapen enzovoort... Je zal dat patroon moeten doorbreken, en dat betekent in het begin zeker dat je hard voor jezelf zal moeten zijn. Dus inderdaad zoals door bijna iedereen gesuggereerdL: de wekker zetten, en dan ook wel opstaan ook! Zorg voor een zinvolle tijdsbesteding waar je s morgens naar toe moet - als je geen werk hebt, zoek dan een vrijwilligersbaantje (in het plaatselijke bejaardenhuis kunnen ze vast iemand gebruiken..) of kijk eens op vrijwilligerswerk.nl of google zelf naar iets wat je wat lijkt. Regel met de organisatie dat je bijvoorbeeld om 9 uur moet beginnen, dan moet je wel op tijd op!.
Als je het in het begin te zwaar vindt, ga dan gewoon een uurtje eerder naar bed, dat komt dan later vanzelf weer goed. Als je dan na een maand nog steeds meer dan 12 uur slaapt, dan moet je echt naar de dokter, en een verwijzing naar een kliniek voor slaapstoornissen!