Hoe kan ik mijn medicijnen doorslikken ?

ik wist niet zeker waar ik dit het beste kon neerzetten maar....
ik ben altijd bang geweest om medicijnen te slikken.
nu heb ik voor het eerst echt medicijnen, die nodig zijn om een bacterie te doden. de pillen zijn dan ook nog eens best groot ik heb geprobeert om met water te slikken maar dat gaat niet met vla lukte dat ook niet het bleef in mijn mond en de smaak ging er van af. dat was dus heel vies.
weet iemand mij raad te plegen over hoe ik dit het beste kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag de apotheek of er een alternatief is, bv een drankje, of dat de pillen fijn gemaakt mogen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Nelly3: Goed idee! Ik kan je alleen geen +je geven nu..

Het beste antwoord

Mijn aanpak is
Als je pillen fijn stampt en dan in je vla stopt werkt het denk ik hoop dat het dan wel lukt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan/mag niet alle medicijnen fijn maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is waar maar dat kan je altijd navragen

Andere antwoorden (4)

Aan je moeder vragen of ze die pil in een bakje roomijs verstopt en dan gewoon eten zonder te kijken naar de pil. Voordat je het weet ligt die in je tummetje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ja, of in een stukje worst
mmm, worst
Gewoon je medicijn achter op je tong leggen, vervolgens een grote slok water nemen en dan alles doorslikken. Je proeft er niks van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien de grote van de pil, de pil in tweeën delen.

- Eetlepel met appelmoes of vla, pil in de appelmoes of vla drukken en doorslikken.

- Pillen in je boterham drukken met een lading hagelslag of iets dergelijks.

- De pil zo ver mogelijk in je mond leggen en 'snel' doorslikken met 'flinke slok' water.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is de pil of pillen in 1 keer in je mond
en dan niet 1 slok, maar gelijk een heel glas water opdrinken.
Dan zijn ze echt naar binnen en hebben ze niet de tijd
om een vieze smaak na te laten

Toegevoegd na 4 minuten:
Ga de pillen niet klein maken of verkruimelen
want het kunnen pillen zijn met gereguleerde afgifte