weet iemand hoeveel je mag wegen als je 1.72 cm bent?

Het lijkt me leuk om te weten.

Toegevoegd na 6 minuten:
geslacht: vrouw
leeftijd: 16

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.4K

Antwoorden (4)

Dat hangt helemaal van de leeftijd en het geslacht af.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ah, ok.

Ik heb even met een BMI meter gewerkt, en de resutlaten zijn als volgt:

Minimaal 52 en maximaal 72, dat is een ideaal gewicht op die leeftijd en met die lengte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kun je berekenen met je BMI (Body Mass Index). Deze moet voor een gezond gewicht tussen de 18 en 25 liggen. Ligt deze lager van 18 heb je ondergewicht (niet gezond!) en boven de 25 heb je overgewicht (niet gezond!).

Je kunt je BMI berekenen door je gewicht te delen door je lengte in meters vermenigvuldigd met je lengte in meters. Stel dus dat jij 65 kg weegt, dan is het:

65 : (1,72 x 1,72) = 21,97.

Je kunt het ook anders om doen om te kijken hoe zwaar je moet zijn om een gezond gewicht te hebben:

1,72 x 1,72 x 18 = 53,25 (ondergrens)
1,72 x 1,72 x 25 = 73,96 (bovengrens)

Met een lengte van 1,72 m mag je dus tussen de 53 en 74 kilo wegen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik trek het bmi verhaal in twijfel. Ik zeg je lengte - 1 meter en dan: 10 kg er onder en 10 kg er boven.
dus tussen de 62kg en 82kg.
Dan heb je de mooiste lichaams verhoudingen..
Maar het belangrijkste is dat je gezond bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 60 tot 70 kilo