Kun je jezelf wakker maken?

Toegevoegd na 2 minuten:
Zonder een alarm etc...
Dus echt van binnen uit.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Antwoorden (11)

Ja, dat kan ook bewust. Soms moet je dan wel verschillende dromen door, en iedere keer weer ontdekken dat je nog steeds droomt, maar uiteindelijk krijg je jezelf wakker.

In de kindertijd leer je het onbewust te doen, namelijk als je naar de wc moet. Dan maak je jezelf ook wakker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja. ik word vaak net enkele minuten voor de wekker af gaat wakker.
Ook met een middagdutje kan ik met mezelf afspreken dat het niet te lang duurt, al kan ik niet precies 20min. of een half uur aan houden, maar ongeveer lukt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan 's morgens denken: nog 5 minuten. Dan slaap ik weer in en vijf minuten later ben ik klaar wakker. In de tussentijd heb ik zelfs nog gedroomd.
Ivana
14 jaar geleden
JE, je zet je innerlijke wekker op een bepaalde tijd en je zult zien dat je wakker wordt op precies die ingestelde tijd... Even oefenen en je kunt het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn wekkertje liet me mooi in de steek vanmorgen;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom hebben jullie dezelfde avatar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij staan ook samen op de foto... Dus waarom niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ai, weet Deva daar wel van dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee die weet daar nix vanaf...
Ja ,bij mij werkt dat zo ,als ik me erop instel ben ik altijd een paar minuten wakker voor de wekker af gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat kan, als ik een keer extra vroeg opmoet lukt het me altijd om voor de wekker wakker te worden, hoe het werkt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mij lukt het alleen als ik heel belangrijk afspraak heb dan slaap ik onrustig word ik van zelf wakker anders niet bne namelijk echt slaapkop :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het zelf 1 maal gekunt. Met een nare droom. Ik droomde toen dat ik naast mezelf stond en me wakker maakte en op 1 of andere manier lukte dat ook. Ik werd wakker door mezelf. Het is me daarna nooit meer gelukt.

Dat innerlijke wekkertje dat mis ik, ik sta iedere ochtend dezelfde tijd op, maar wordt alleen gewekt door de wekker en niet uit mezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die denken, ik moet om zes uur wakker zijn, en zijn dat ook. Zoals mijn man b.v.
Snap het ook niet maar het klopt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik ook!
Als ik het echt wil lukt me dat!
Bijvoorbeeld als ik een nieuwe game heb :P
Een zielsliefde ontmoet je dus niet zomaar, dat heeft een reden. die reden is vaak zelfbewustwording. Meestal is het doel elkaar ‘wakker te schudden’ en elkaar meer in verbinding met zichzelf te brengen. Meestal is het doel niet om een duurzame ‘aardse’ liefdesrelatie te hebben. Veel mensen kennen zielsliefde van de romantische verhalen. Wat de meeste mensen niet kennen is de andere kant van zielsliefde; de confrontaties met jezelf. Je wordt geconfronteerd met jezelf door de spiegeling van de ander. Daardoor krijg je een unieke kans om je echte zelf (terug) te vinden. Je wordt wakker geschud als het ware.

Wakker geschud betekent dat je een diep inzicht krijgt in wat je waarom doet in je leven. En inzicht in wie je bent en inzicht in wat je werkelijk belangrijk vindt in t leven. En welke rol liefde speelt in je leven. Je kunt dan tot de conclusie komen dat je niet doet wat je werkelijk belangrijk vindt. Of dat je niet leeft zoals je bent. Nu je deze kennis hebt, nu je wakker geschud bent heb je de keus of je je leven gaat leven zoals het werkelijk belangrijk vindt, zoals je werkelijk bent. Je kunt er ook voor kiezen om dat niet te doen natuurlijk. Wakker schudden dwingt je tot kiezen hoe je verder wilt met je leven.

De confrontatie van het wakker schudden door je zielsliefde is heel heftig maar slechts het begin, die keuzes waar je voor staat zijn ook heel heftig om te maken omdat het vaak hele fundamentele keuzes zijn. En dan moet je je leven nog omgooien zodat je volgens je gemaakte keuzes gaat leven, dat is ook heel heftig want je verandert nu zelf je leven.
Je zou kunnen zeggen dat de keuzes die je maakt nadat je wakker geschud bent en de veranderingen in je leven die daar het gevolg van zijn niets anders is dan je echte zelf weer terug te vinden. Op deze manier dus heb je eerst je (niet echte) zelf verloren om je echte zelf weer terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JAh dat kan. Niet iedereen kan dat maar sommige mensen wel bewust..

Vaak doen mensen het ook wel onbewust.. zoals een paar minuten voor je wekker wakker worden