droog haar na de permanent

ik had op zondag mijn haar geverfd, de donderdag erna heeft de kapster er permanent in gezet. Maar nu is het zo droog, dat je er haast met een kam c.q. borstel niet door komt, ook is de kleur erg lelijk geworden, en nu? opnieuw kleuren durf ik niet, maar dit lijkt ook niet echt mooi. ik heb er vanmorgen al een masker opgedaan, het is nu nog nat dus weet niet of het helpt. heeft iemand nog verdere tips voor mij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Thuis oplossingen tegen droog beschadigd haar

Mayonaise tegen droog beschadigd haar

•Breng mayonaise aan op handdoek droog haar en
•Wikkel je haar daarna in aluminiumfolie.
•Laat het een uur intrekken tot zelfs een hele nacht
•Spoel vervolgens ja haar uit.
•Na het drogen zal je haar er gezonder uitzien.
Mayonaise is niet de enige thuis oplossing tegen droog beschadigd haar.

Haarmaskers kunnen thuis zelf gemaakt worden van:

•Honing
•Eieren
•Gepureerde avocado
•Gepureerde wortel
•Kamille

Deze ingrediënten kunnen samen met elkaar of in welke combinatie dan ook altijd goed helpen.

Door het gebruik van hete olie wordt droog haar een heel stuk gezonder. Hete olie kan je ook gewoon thuis zelf toepassen met verschillende soorten olie zoals bijvoorbeeld olijfolie.

Verschillende soorten olie kunnen gebruikt worden:

•Breng de olie aan op handdoek droog haar.
•Wikkel het haar in de folie
•Laat het minimaal een uur intrekken
•Was het haar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je voor de tips

Andere antwoorden (5)

Wist de kapper dat je kort ervoor je haar geverfd had? Zo ja, terug gaan. Eerst permanent en kleuren

Voor nu, cremespoeling voor ca 10 min in je natte haar smeren, handdoek erom dan uitspoelen

Toegevoegd na 1 minuut:
Tussen permanent en kleuren moet ook een tijdje zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beter is het de volgende keer de rollen omdraaien..eerst permanenten en daarna pas verven ..
ik zou met kleuren even wachten ..
en als je tijd hebt even bij het kruidvat cremeVOEDING
halen geen cremespoeling.. want die moet je weer uitspoelen..
en laat om de 2 weken het dode droge haar beetje bij beetje afknippen..
maar met die voeding herstelt je haar weer een beetje..en gewoon eigen merk dat is al genoeg.. suc6
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou even langs de kruidvat gaan om andrealon creme te halen deze hebben ze voor vele haartypes e bij mij werkt die geweldig het is een masker en voeding voor je haar.
ook zou ik terug gaan naar je kapster want dit kan echt niet. een echte kapster weet dat het veel te snel achter elkaar is....
ik heb ook ooit permanent gehad zo erg dat bij mijn middenscheiding was afgebroken (haar)
dus gewoon maskertje kopen van anrelon en rap je kapper aanspreken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de Kruidvat en haal daar 'John Frida' hairserum, dit geeft direct een boost. het wordt er iets slapper van maar dat is met wat gel te verhelpen. Het is in elk geval weer levensvatbaar. Ook de Care& repair lijn van Andrelon is vernieuwd. Die is speciaal voor beschadigd haar. De lijn bestaat uit shampoo, herstellend masker, crèmespoeling, een repair hairserum en een daily protect
crème die je niet hoeft uit te spoelen. Het is natuurlijk beter om je haar niet aan de hitte van een föhn e.d. bloot te stellen, maar als je het anders niet in vorm krijgt, bescherm het dan met een hitte beschermende mousse en föhn op de laagste stand. Gebruik ook geen plastic borstel want het wordt hier superstatisch van.
amc
13 jaar geleden
Gepermanent haar kam je niet. Je doet een goede creme spoeling erin en haal dan je vingers er door als een kam. Dan spoel je het uit. Drogen doe je gepermanent haar met een t-shirt en je slaapt nooit met natte haren want dat droogt nog verder uit.

Een aantal merken hebben zeer goede shampoos voor krullen die droog haar verhelpen oa keune satin care curl, garnier loving blends advocado olie de hele lijn met masker en al is vaak voor €3 per stuk bij de kruidvat en je heb mad about curls van swartzkopf maar die deed bij mij niet veel.

Na het wassen moet je op nat haar altijd een creme of spray gebruiken anders heb je sowieso pluis. Als je een klein budget heb is de krullen creme van kruidvat ook eeg goed!

Alles wat je in je haar smeert was je er ook weer uit. Je moet dus na elke wasbeurt opnieuw aanbrengen. Haar groeit vanuit de wortel en word daar van uit tijdens de groei gevoed. Net als nagels is het dood product van je lichaam dat geen voeding meer krijgt. Je kan dus enkel van buiten toevoegen. Net als cremes die je na het douchen elke dag weer opnieuw moet toevoegen aan je lichaam is het met je haar nwt zo.

Wil je helemaal van je droge haar af stop dan een poosje met 1 vd twee of nog beter met allebei. Je haar zal er zodra de verf en permanent is uitgegroeid weer gezond uit zien
een jaar geleden