Is er iets dat direct helpt bij hooikoorts (voor mensen met langdurige klachten)?

Ik heb (o.a. ) een grassenallergie. Middeltjes van drogisterij helpen niet, ook eens iets van HA gekregen wat niet hielp. Binnenkort een festival waar naar verwachting de pollenconcentratie hoog is. Iemand ervaring met een middel met werking binnen hooguit 2 dagen? (mijn klachten zijn over algemeen voornamelijk: ogen, neus en erg vermoeid zijn)

(Ik weet dat deze vraag eerder gesteld is maar de vraagsteller had maar een paar maanden last en was aannemelijk dat drogisterijmiddetjes zouden helpen)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ga naar je huisarts en vraag eens of hij/zij een spuit tegen allergie wil geven, dat werkt meestal wel en dan heb je er ook voor een langere periode geen tot weinig last van, krijg je dat ondanks de spuit wel, dan helpen de drogisterij middelen wel.
Laat de spuit dan de volgende keer, voor het hooikoortszeizoen begint zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks!! Ga ik proberen! en idd mocht de spuit zelf niet helpen, dan wellicht in combinatie met de gewone middeltjes ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn dochter heeft er op deze manier geen tot zelden meer last van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij mij hebben inentingen nooit geholpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De spuiten hebben zeer veel bijwerkingen. Mijn huisarts wil hem daarom niet zetten. Ik heb als bijwerking onsierlijke pigment vlekken in mijn gezicht over gehouden ( mijn vorige huisarts heeft hem 1x gezet). Vraag dus eerst goed wat de bijwerkingen kunnen zijn!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar heeft onze huisarts ons niet op gewezen, maar zeker naar vragen dan. Wij zijn toendertijd op het idee gekomen, door een tip van iemand die er veel baat bij had en ook mijn dochter heeft dat, maar zoals bij alles, iedereen is anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn huisarts zegt dat dat bij hen niet kan, waar zou ik dan moeten zijn. Overigens zij hij ook dat ik te laat was, wat natuurlijk kan kloppen. Bovendien is mijn HA er bijna van overtuigd dat de middeltjes die ik heb (ik heb nu weer een spray en pillen) moeten helpen...............Toch bedankt voor de tip want ik wil die spuit toch echt eens proberen!

Andere antwoorden (3)

Ik heb al sinds de lagere school last van hooikoorts. Wat bij mij werkt is dagelijks een pil innemen genaamd zyrtec. Deze neem ik s'avonds voor het slapengaan in en dan ben ik de volgende dag redelijk klachtvrij. Soms wel eens een niesbui maar dat neem ik er dan bij. Zolang ik geen jeukende ogen, snotneus en meerdere klachten heb.

Indien het een zeer warme dag is en er veel pollen in de lucht rondvliegen, neem ik s'ochtends nog een extra pil.

Zyrtec is gewoon vrij te krijgen in de apotheker zonder doktersvoorschrift.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankje, ik ga het onthouden voor als mijn huidige pillen op zijn!
Wat heb je gebruikt bij de drogist want cetirizine werkt echt heel goed en binnen 24 uur (dus een dag van tevoren beginnen met slikken, wel 's avonds want het kan wat slaperigheid geven). Mijn man gebruikt het een paar keer per jaar op het werk (kwekerij) als bepaalde planten stuifmeel los laten en mijn jongste als we logeren bij iemand met katten. Mijn man geeft het ook aan collega's die er last van hebben en ik gebruik het op vakantie als het op dat adres nogal stoffig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken het, bij mij werkt het helaas niet.
Een middel en een manier wat *direct* effect heeft, is bijvoorbeeld de binnenkant van je neus insmeren met vasaline. Maar dat is een korte termijn oplossing.

Hooikoorts is vaak psychisch gerelateerd. Wil je ook op langere termijn, zonder middeltjes, geen last meer hebben van hooikoorts, zul je naar en evt. [interne] 'oorzaak' moeten zoeken. Een mogelijkheid hiertoe en advies lees je in het artikel van onderstaande link:

http://www.soulwoman.org/2013/06/18/hooikoorts-de-psychologische-achtergrond/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Dit boek is nogal in tegenspraak met zo'n beetje alles wat we weten over de werking van het menselijk lichaam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan kijk je toch in een ander boek? De info blijft hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal me er eens in verdiepen. Ik kan me vooralsnog echter moeilijk voorstellen dat de hooikoorts iets psychisch is, zeker ook omdat ik pas later heb gekregen............