ik heb problemen met slapen.hoe los ik dit op?

ik ga altijd veels te laat naar bed.
mijn verwarming is kapot.
hoe val ik snel in slaap?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Onderzoek je optimale slaaptijden en gehoorzaam aan je lichaam... Je geeft de oorzaak in mijn ogen al, veel te laat naar bed gaan is de oorzaak dat je slecht slaapt, want je gaat te laat naar bed en als je erin ligt kun je er niet uit... Zie wat je doet en begrijp je lichaam, dat wil eerder naar bed... Dat arme lichaam wordt dagelijks "gemarteld" doordat jij het niet geeft wat het zo graag heeft... Luister naar je lichaam en je lichaam zal je belonen met FITHEID en ALERTHEID...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Een elektrische (onder)deken nemen, deze ruim van tevoren aanzetten. Dan is je bed lekker warm en val je zo in slaap.
(Niet vergeten je deken uit te zetten voor je echt gaat slapen!)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In ieder geval ben je voor jouw leeftijd echt veel te laat op. Ook voor zaterdag is na 12 uur, voor iemand van 12 echt niet normaal.
Zorg dat je voor je naar bed gaat ontspannen bent (dus geen computer of spelletjes of zo). Kleed je warm aan, vraag aan je ouders een extra deken en vooral om de verwarming met dit weer toch zo snel mogelijk te (laten) repareren.
Mocht je broertjes of zusjes hebben, waar je een beetje goed mee kunt opschieten, dan kun je ook bij hen in bed kruipen. Met twee onder 1 deken ben je sneller warm en slaap je makkelijker.

Wel te rusten!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je geeft zelf al een beetje het juiste antwoord. Ga naar bed wanneer je je moe voelt. Maar zorg dat je een warme kruik hebt voor je voeten. Je zult merken dat je vrij vlot daarna in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je lekker warm en makkelijk ligt.
Doe je ogen dicht en denk aan iets heel erg fijns.
Ga lekker fantaseren,dromen over fijne herinneringen, over leuke plekjes, over wat je heel fijn of leuk vind of vond.
Je gaat je daardoor ontspannen en valt snel in slaap.
Welterusten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga eens een kwartiertje met je ogen dicht op de bank zitten. Zorg dat je een lekker warme kamerjas aanhebt, en een lekkere fleecedeken op je schoot over je benen en voeten.
In dit kwartiertje zul je het heerlijk warm krijgen, bovendien wordt je heel rustig als je met je ogen dicht eventjes in jezelf kan zijn.
Daarna naar bed en probeer dan direct om het gevoel van het heerlijke kwartiertje weer op te pakken. Val je zo in slaap.

----

PS: Zorg ervoor dat je al alles hebt gedaan om normaal naar bed te kunnen. Doe ook alvast het slaapkamerlicht uit, en een nachtlampje aan.
De kou van je bed kan je niet meer pakken, omdat jij heerlijk warm bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drink een beker warme melk voor het naar bed gaan.

Ga meer aan sport doen. Ben je s`avonds eerder moe en val je makkelijker in slaap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grootmoeders tips om beter te slapen
Zo is er een aantal huis-, tuin- en keukentips tegen slapeloosheid:

* Neem bijvoorbeeld een beker warme melk voordat je naar bed gaat. Warme melk bevat namelijk het aminozuur tryptofaan dat mede zorgt voor de productie van serotonine. En serotonine is weer onderdeel van het slaap-waak ritme regulerende hormoon melatonine.

* Kies voor een uitgebreide lunch en juist voor een lichte avondmaaltijd (op zijn laatst 3 uur voor het slapengaan).

* Bezoek een sauna of boek een massage, dat zorgt voor de nodige ontspanning.

* Zorg voor een vast patroon voor het slapengaan. Zo wennen je lichaam en geest langzaam aan een vaste voorbereiding op het slapen gaan.

* Neem ’s avonds altijd een warm bad of een warme douche.

* Ga aan het einde van de middag of direct na werktijd een half uur energiek sporten, een wandeling maken of lekker bezig in huis of tuin. Hierbij kunnen de gedachten even op ‘nul’, vermindert stress en wordt je alvast een beetje moe.

* Vermijden tv kijken en computeren - uitzondering is chatten @ proud natuurlijk - in de avonduren.

* Doe wat ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan, wanneer je al in bed ligt. Span bijvoorbeeld 10 seconden je hele lichaam aan, laat daarna weer los en herhaal meerdere malen. Of neem een kleur in gedachten en maak die in je hoofd donkerder bij inademen en lichter bij uitademen.

* Zorg dat je slaapkamer donker en niet te warm is.

http://www.gezondheidsplein.nl/topic/35 ... sheid.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kun je de verwarming niet laten repareren?
Ik ken je situatie niet maar wat warmte is toch wel het minste wat je nodig hebt.
Met meer dekens los je niet alles op, de koude lucht die je inademt houdt je wakker.
Begin daar mee.
verdere goede raad als warme (anijs) melk,
een uur voor het slapengaan niet meet computeren/tv kijken en naar zachte gezellige muziek luisteren zijn algemeen goedwerkende methodes.
Als je kachel kapot is kun je misschien van iemand een electrisch kacheltje lenen.(van ouders ooms tantes vrienden)
Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zelf heb een electrische onderdeken wat erg goed helpt ! Ik heb het namelijk ook erg snel koud en dit is een goede oplossing. Wat ook wil helpen is een lekkere warme kop thee drinken, daar warm je ook van op. dit zijn 2 dingen die bij mij erg goed helpen!