Ik heb altijd van die pijnlijke tanden nadat ik bij de ortho ben geweest. Wat kan ik hier tegen doen?

Het komt omdat ik een beugel heb en dan drukken ze met zo'n naald telkens op mijn slotjes.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit probleem had ik zelf ook toen ik nog een blokjesbeugel had.
Daar valt weinig aan te doen, denk ik.
Wellicht een paar paracetamolletjes?
De pijn dient dan wel na 2 á 3 dagen weg te zijn. Zo niet, dan is het misschien een idee om even een tandarts/de orthodontist te consulteren.

Het beste antwoord

Helemaal niets ,dooordat de ortho de slotjes bijsteld staan je tanden onder spanning en dat is gevoelig ,dat de tanden onder spannning staan is de bedoeling van de beugel die moeten de tanden naar de juiste positie drukken de gevoeligheid neemt in de loop van detijd tussen de behandelingen af omdat er steeds minder verplaaatst moet worden,en er minder spanning op de tanden staat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

2 x 2 paracetamol om 2à3 x per dag. Det heeft mij prima door de eerste pijn geholpen. Wel na 3 a 4 dagen stoppen. En het even aanvoelen.