Hoe leer ik beter te concentreren?

Hoe zorg ik dat ik m'n aandacht ergens beter of langer bij kan houden?? bvb bij een toets..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Concentreren van aandacht vergt energie. Als je moe bent is het een stuk lastiger. Hou daarom je energie in de gaten- een korte pauze tussendoor kan net die extra boost geven die je nodig hebt om nog even geconcentreerd door te werken. Zorg daarom dat je enkele dagen voor de toets, als je er dus nog aan moet werken, op tijd gaat slapen. Hoe uitgeruster je bent, hoe gemakkelijker het is om je te concentreren. Er zijn ook natuurlijke middelen bij de drogist, die de concentratie verbeteren en ondersteunen. Als je een oppepper nodig hebt, kun je af en toe druivensuiker nemen, dit helpt ook weer even. Ik kon altijd het best leren met de radio aan, een ander moet stilte om hem/ haar heen hebben. Je weet zelf wel wat je afleidt, zorg dan dat je er geen last van hebt.Zijn het steeds je gedachten die je afleiden, ga dit trainen, door steeds als je merkt dat je aan andere
dingen denkt, hardop "stop"te zeggen. Probeer dan steeds langer je gedachte uit te schakelen en even aan niets te denken. Schrijf het desnoods op,op een kladblok dat naast je ligt. Stukjes die je moeilijk onthoudt, schrijf ze eens op, hierdoor begrijp je het vaak beter.Probeer niet alles in een keer in je hersens te krijgen. Lees het eerst eens door en dan nog eens. Stop dan, ontspan je even en
pik het daarna weer op. Ik wens je succes!
amc
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Bij mij werkt t om eerst mn hoofd "leeg"te maken.
Even helemaal nergens aan denken.
Alles wat je kan afleiden,vermijden,doe eventueel oordopjes in om geluiden uit te bannen.
En niet te lang achter elkaar doorgaan,even een freisse neus halen en een blokje om doen bijv.
Alleen wordt t op dit moment een wel erg frisse neus....
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn dochters op school adviseren ze voor de toets iets te eten waar suiker in zit om zich beter te kunnen concentreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wees vriendelijk voor jezelf, iedere keer als je afdwaalt breng je jezelf weer terug. Wordt niet boos of teleurgesteld als je veel afdwaalt. Maar breng jezelf steeds zo snel mogelijk weer terug naar waar je mee bezig wilt zijn, dan ga je vanzelf eerst korter afdwalen en later minder afdwalen.

Maar blijf vriendelijk, ga niet tegen jezelf vechten, dat frustreert het proces alleen maar.

succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe meer ontspannen dat je bent, hoe beter je kunt concentreren op iets... Hoe meer ontspannen dat je bent, hoe intelligenter dat je dan dus bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook heel snel afgeleid, supervervelend! Mijn vriend kwam met het idee om "White Nois)e" te luisteren. White Noise is een continue ruis (vergelijkbaar met een radiozender niet kunt vinden). Het klinkt heel erg vreemd maar het werkt echt. Door de ruis te luisteren vallen alle bijgeluiden weg en word je veel minder snel afgeleid.

Bij mij werkt dat in ieder geval heel erg goed!

Je kan vragen aan degene die de toets afneemt of je white noise mag luisteren voor concentratie.

Je hebt overigens ook pink noise maar ik vind white noise prettiger. Komt op hetzelfde neer alleen de ruis klinkt wat anders.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Z. V. V
http://m.goeievraag.nl/vraag/21833
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door druivensuiker te eten,bij mij helpt het in ieder geval prima