ik val vaak flauw, hoe komt dat?

ik ben een meisje van bijna 15 jaar en val vaak flauw. Ik ben een keer in de auto, op het werk, op de trap, bij duinrell, en een paar keer 's nachts flauwgevallen. ik heb dit denk ik sinds een jaar. We dachten altijd eerst dat, dat bij mijn leeftijd hoorde, maar ik heb het steeds meer en heb in duinrell in de tijd dat ik was flauwgevallen ook mijn ontlasting laten lopen, en nadat ik flauwval ben ik ook vaak ziek. Ik voel me sinds die keer(maand geleden) ook vaak duizelig of misselijk en het lijkt alsof mijn hoofd er dan niet helemaal bij is. Ik heb geen bloed laten prikken. weet iemand misschien waarom ik dit heb of wat ik er aan zou kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Sta je soms te snel op? In de puberteit kan je lichaam het bloed soms niet snel geneog naar boven, naar je hoofd krijgen. Ga dus als je gelegen hebt eerst rustig zitten. Wacht 10 sec. En ga dan pas rustig staan. Door dat flauwvallen heb je misschien een lichte hersenschudding opgelopen, vandaar de misselijkheid. De enige die je een juist antwoord kan geven is een arts. Dus stel het niet uit maar ga langs je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tijd voor een bezoek aan de dokter (had al veel eerder gemoeten) Ook al klopt het dat meisjes van jouw leeftijd wel vaker flauwvallen, betekent dat nog niet dat er niet naar de oorzaak gekeken moet worden.
Omdat dat vanalles kan zijn, lage bloeddruk, (te) weinig eten, bloedarmoede.....zal je echt naar de huisarts moeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens nelly, jammer dat haar ouders haar nog niet gestuurd hebben... +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt !! Het is belangrijk om dat eens na te laten kijken !!
Dat kan echt aan vanalles liggen te lage bloeddruk, te kort aan ijzer, of aan bepaalde vitaminen. Zeker eens naar de dokter gaan !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch ff bloed laten prikken hoor!
Dus toch naar de dokter.
Ik had/heb dezelfde klachten(ook misselijk en duizelig erbij)
Ik heb ijzertekort en bloedarmoede en ik heb hier ijzertabletten voor.
Bij mij wordt dit tekort trouwens wel veroorzaakt doordat ik tekorten heb door een eetstoornis.
Ik val ook flauw doordat mijn bloedsuiker laag is omdat ik zo weinig eet.
Het is dus een combinatie van 2 dingen bij mij.
Maar wij kunnen hier niet zeggen wat het bij jou is.
Maandag naar de dokter hoor,het is niet goed!