Wat kan ik tegen die verschikkenlijke steek pijn doen in mijn rug?

soms, als ik te lang zit, krijg ik hele pijnlijke steken in mijn rug, vooral als ik mijn hoofd naar mijn borst toe buig, wordt het erger, misschien ligt het hieraan, mijn moeder is geboren met een super slechte rug, zo slecht, dat ze haar op de afdeling met mensen die wel dood konden gaan hadden geplaatst... ze heeft dus een erg slechte rug, misschien heb ik dat geërfd? wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Zorg dat je een goede stoel hebt en dat je goed zit (niet onderuit gezakt, rechtop, goed op je zitbeenderen, je rug zou onderin een beetje hol moeten zijn en bovenaan wat ronder).
Dat voorkomt veel rug-ellende.
Voor de een kan een kruk het beste zijn (soms zo'n speciale kruk die geen vast evenwicht heeft, zodat je niet lang in 1 houding zit maar wel steeds een goede houding zoekt om rechtop te blijven), voor een ander een zitbal, voor een derde een bureaustoel met rugleuning, al dan niet met armleuningen.
Bezuinig niet op je zitplek, want dat geeft geheid problemen.
Zorg ook dat je werkblad op de juiste hoogte is, net als je beeldscherm (als je daarmee werkt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ga naar je huisarts en laat je doorverwijzen naar een specialist die dan weer een mri scan kan laten maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naar een fysiotherapeut gaan voor oefeningen die je rug versterken. Hij/zij kan je ook leren hoe je rug op de juiste manier te gebruiken of/en belasten.
Een slechte rug kan erfelijk zijn, maar je mag je niet vergelijken met je moeder. Er zijn nu veel betere behandelingen voor rugklachten dan vroeger.