Veel dingen zeggen wat over jezelf, zegt een kleur die je mooi vind ook wat over een persoon?

Ikzelf vind groen heel erg mooi.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Groen. De geschiedenis van de mens begon in het groen, in het bos en op de weiden. Onze ogen zijn dus helemaal ingesteld op groen. Daarom is deze kleur voor ons zo normaal, zo vertrouwd, zo veilig en zo rustig. Vermits groen staat voor veiligheid is het ook het onderste licht van het verkeerslicht. Alle mededelingen die naar veiligheid en dienstverlening verwijzen zijn ook groen, denk maar aan het signaleren van nooduitgangen en eerstehulpposten bijvoorbeeld. Groen werkt kalmerend op lichaam en geest. Het kan zieken zelfs helpen bij hun genezing. Wist je dat wanneer je je ogen wilt ontspannen best naar groen staart? Groen versterkt het gezichtsvermogen en dit wist keizer Nero ook, want voor deze reden droeg hij een soort brilletje met ‘glazen’ van groene smaragd. Werken in een groene ruimte is ook een goed idee, want groen heeft een heilzame en activerende werking. Groen is echter een rare kleur: enerzijds is het de kleur van de natuur en van de veiligheid en anderzijds is het de kleur van vergif en griezelige gedrochten. Groen wordt vaak in verband gebracht met negatieve zaken omdat aan het menselijk lichaam geen spoortje groen te bespeuren valt. Ons lijf is roze van buiten en rood van binnen en als er nu één kleur is die tegengesteld is aan rood dan is het wel groen. Groen wordt dus geassocieerd met alles wat niet-menselijk is (denk maar aan draken, buitenaardse wezens,…). Dat groen een tweeslachtige kleur is, is ook al te merken in het oude Egypte waar de god Osiris, die groen als kleur had, zowel de heerser van het dodenrijk was als de god van de vruchtbaarheid. Vroeger was groen de kleur die gebruikt werd voor een bruidsjapon, omdat groen vereenzelvigd werd met vruchtbaarheid. Nu wordt een groene trouwjurk afgeraden, omdat groen ook de kleur is van overspel. Wie zich groen als lievelingskleur toeëigent, houdt van de natuur en van het leven, van rust en orde. Deze personen zijn meestal opgewekt, spraakzaam, taai, vasthoudend en betrouwbaar. Ze houden van vrijheid, warmte en gezelligheid.

Bronnen:
http://www.omgangsvormen.nl/kleuren.htm

Om daar achter te komen moet je een kleurentestje doen......

Bronnen:
http://www.starmanproductions.nl/kleurente...

Ik ben ook helemaal van de kleur groen ! ook naturel tinten zijn mijn favoriet, vooral in mijn leefomgeving, beige, grijstinten, groen, bruin.. geven mij rust. ben ook een natuurmens.. ook de natuur is in deze tinten, ik zou er niet aan moeten denken als de natuur, gras, bomen etc van nature rood zouden zijn, denk je eens in je rijdt op de snelweg en alles is zo'n beetje rood om je heen, volgens mij word je daar aardig depri van. op de mooie rode klaprozen in een groen veld na dan ;)

Ik ben dol op vrolijke (knal)kleuren (rood, knalgeel fuchsiaroze, knaloranje). Het kan me vaak niet bont of fel genoeg. In het eerste stukje van de bron die ik opgezocht heb om te verwoorden waarom het bij mij past is de laatste zin helemaal van toepassing.

Bronnen:
http://psycholog.web-log.nl/psycholog/2009...

En wat als je voorkeur voor kleuren verandert met je stemming ?!

Misschien ben je een natuur mens wanneer je erg van de kleur groen houd. Ik weet niet of er dat iets mee te maken heeft. Ik ben wel een natuurliefhebster maar naast de kleur groen vindt ik heel veel kleuren mooi. Heel veel felle kleurtjes maar ook de pastelkleurtjes vindt ik mooi. Ik denk wel zoals je bij kinderen al zien kunt aan de kleuren die ze gebruiken bij het tekenen dat je de innerlijke gesteldheid er wat mee te maken heeft welke kleur de voorkeur heeft.

Ik wil alleen maar felle kleuren, donkere kleuren zijn gewoon mijn ding niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100