Hoe kun je je hartritmevariabiliteit verbeteren?

Bij een onderzoek bleek mijn hartritme variabiliteit erg laag te zijn. Normaal is tussen 18 en 54, bij mij was het 6. Hoe is dit te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Het beste antwoord

Door te ontstressen. Maar eerst zou ik de meting een keer herhalen, want de betrouwbaarheid van dergelijke tests is vaak niet al te groot. Als de hrv dan nog steeds laag is, heb je waarschijnlijk veel stress in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij wilt toch juist een lage hartritmevariabiliteit?? Ontstressen kan nooit kwaad maar ik zou eerst zeggen dat men medische oorzaken moet uitsluiten. En waarom zou een medische onderzoek onbetrouwbaar zijn? Boude (onverantwoord?) uitspraak als je niet weet hoe dat onderzoek is uitgevoerd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar u heeft de vraag en mijn antwoord niet goed gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mea culpa... U heeft gelijk, ik heb u iig geen minpunt gegeven. Maar mijn overige punten blijven overeind staan. Hoe helpt ontstressen en waarom zouden die testen onbetrouwbaar zijn? En u zegt eigenlijk dat hij moet ontstressen (1e zin) en als dat niet helpt heeft hij waarschijnlijk te veel stress (laatste zin).... Is dat niet een cirkelredenatie en dus een fout in uw logica? Misschien heb ik het niet goed begrepen, dat kan...

Andere antwoorden (2)

Met medische begeleiding... Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben om je iets anders aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf dokteren met je hart is meestal onverstandig, omdat de oorzaak ook gelegen kan zijn in andere aandoening zoals cardiovasculaire aandoeningen, misbruik van alcohol of andere stoffen, verminderd immuunsysteem, diabetes of kanker.
Ook in het geval dat sprake is van stress kan professionele hulp beter zijn dan zelf te gaan dokteren.