Is de Ramadan wel gezond voor je lichaam?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je lichaam kan meer verdragen dan mensen denken. Er is niets mis met vasten, je lichaam kan makkelijk een dag zonder eten en drinken en langer zelfs. Vasten betekent ook dat je lichaam ontslakt, afvalstoffen afdrijft. Bovendien heeft iedereen een reserve-voorraad waar het lichaam aanspraak op kan maken. Zelf vast ik regelmatig en ook heb ik meerdere keren een maand gevast tijdens de Ramadan. Ik heb nog nooit één enkel negatief resultaat ervaren. Uiteraard is het niet bedoeld voor zwakke en zieke mensen of diabetici bijvoorbeeld. Maar een gezond mens kan makkelijk een maand vasten, je lichaam past zich heel natuurlijk aan.

Voor mijn lichaam in ieder geval niet... Hoewel ik moet toegeven dat ik ondanks alles ook pas tegen het middaguur begin te eten...

Ramandan kan echt geen kwaad. Los over de inhoud van dit feest, wordt er gevast. Die vasten tijd werd vroeger ook gehouden bij de katholieken. Vasten is soms heel goed. Het leegmaken (wel drinken blijven iv.b.met uitdrogen ) is het schonen van het lichaam. De vastentijd van de ramandan heeft alleen consequenties voor mesen met Diabetes, die kunnen zich laten begeleiden.

Jawel ik ben zonder geloof, maar ik las een echte vastenperiode in elk jaar voor 2 weken, maar dan eet ik helemaal niets, ook ´s nachts niet... Dus ik doe 4 weken ramadan in 2 weken totaal vasten... En ik geniet ervan, ik doe dat zonder reden heel graag, soms wel twee keer per jaar... En is super gezond... Al die zaken die veranderen, ik slaap minder, hoor beter, ga zo maar door, heel fijn en gezond...

Ja, dat is heel gezond. Maar dan ook 's nachts niets eten. Anders is het niet eerlijk en haalt het niets uit. Dan kun je net zo goed in ploegendienst gaan werken en overdag slapen. Xinix geeft het voorbeeld.

Natuurlijk kan dit geen kwaad. Iedereen doet alsof Ramadan alleen maar honger is. Deze mensen eten gewoon, alleen op een ander tijdstip.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100