Is de Ramadan wel gezond voor je lichaam?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Antoni
14 jaar geleden
Misschien heb je iets aan de antwoorden op deze vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/vasten-lijn.12507 , alhoewel vasten iets anders is dan het eetpatroon bij de Ramadan.
Antoni
14 jaar geleden
Oeps. Ik zie nu dat je zelf een antwoord hebt gegeven op die vraag. Dus je kent de vraag al. Nou ja, dan is mijn reactie misschien handig voor andere gebruikers van www.goeievraag.nl die jouw vraag interessant vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die vraag was anders , namelijk is vasten goed voor de lijn!
Antoni
14 jaar geleden
Ja, dat klopt, maar sommige antwoordgevers zeggen iets over het al dan niet gezond zijn van vasten. Daarmee geven ze misschien ook een antwoord op jouw vraag.

Het beste antwoord

Je lichaam kan meer verdragen dan mensen denken. Er is niets mis met vasten, je lichaam kan makkelijk een dag zonder eten en drinken en langer zelfs. Vasten betekent ook dat je lichaam ontslakt, afvalstoffen afdrijft. Bovendien heeft iedereen een reserve-voorraad waar het lichaam aanspraak op kan maken.

Zelf vast ik regelmatig en ook heb ik meerdere keren een maand gevast tijdens de Ramadan. Ik heb nog nooit één enkel negatief resultaat ervaren. Uiteraard is het niet bedoeld voor zwakke en zieke mensen of diabetici bijvoorbeeld. Maar een gezond mens kan makkelijk een maand vasten, je lichaam past zich heel natuurlijk aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ga aankomende ramadan samen met een collega vasten, maar dacht dat je toch echt je vocht nodig had.
weer iets geleerd vandaag;-) Ik kan nog geen +jes geven anders had je er 1 gehad..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze Ramadan kan lastig worden omdat de dagen best lang zijn. Je zult merken dat de eerste twee dagen even moeilijk zijn, daarna kom je zelfs op een punt dat je geen honger en dorst meer hebt. En het vochtgehalte haal je wel weer omhoog wanneer het tijd is om te eten/drinken. Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren. Enne, dat +je maakt niet uit hoor :)

Andere antwoorden (5)

Voor mijn lichaam in ieder geval niet...

Hoewel ik moet toegeven dat ik ondanks alles ook pas tegen het middaguur begin te eten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ramandan kan echt geen kwaad. Los over de inhoud van dit feest, wordt er gevast. Die vasten tijd werd vroeger ook gehouden bij de katholieken. Vasten is soms heel goed. Het leegmaken (wel drinken blijven iv.b.met uitdrogen ) is het schonen van het lichaam. De vastentijd van de ramandan heeft alleen consequenties voor mesen met Diabetes, die kunnen zich laten begeleiden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jawel ik ben zonder geloof, maar ik las een echte vastenperiode in elk jaar voor 2 weken, maar dan eet ik helemaal niets, ook ´s nachts niet... Dus ik doe 4 weken ramadan in 2 weken totaal vasten... En ik geniet ervan, ik doe dat zonder reden heel graag, soms wel twee keer per jaar...

En is super gezond... Al die zaken die veranderen, ik slaap minder, hoor beter, ga zo maar door, heel fijn en gezond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is heel gezond. Maar dan ook 's nachts niets eten. Anders is het niet eerlijk en haalt het niets uit. Dan kun je net zo goed in ploegendienst gaan werken en overdag slapen.
Xinix geeft het voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk kan dit geen kwaad. Iedereen doet alsof Ramadan alleen maar honger is. Deze mensen eten gewoon, alleen op een ander tijdstip.